Re: 8GB RAM do GA-7A8DRH

Autor: uC <uC_at_bla.bla>
Data: Sat 16 Sep 2006 - 10:03:57 MET DST

"Grzegorz Piatkowski" <pgrzes@nictuniema.gazeta.pl> wrote in message
news:eeb1fl$f9l$1@news.prz.edu.pl...

> Ależ proszę bardzo!
>
> Prowadzimy na tym komputerku obliczenia -- software Matlab i Adina (metoda
> elementów skończonych).
> Szczególnie przy obliczeniach w Adinie nie ma takiej ilości RAMu, którego
> nie bylibyśmy w stanie zagospodarować, szczególnie gdy obliczenia prowadzą
> dwie osoby naraz.
> Serwer w tym momencie działa pod Fedora Core 4 64bit.

He, he... witamy w klubie! To zwlaszcza w takim przypadku powinniscie
upgradowac procesory na dual-core. Opterony 265 mozna kupic juz za 1400 PLN
brutto a jest to stepping E wiec mozna zaszalec z pamiecia. Dodatkowo,
jezeli w FEM wykorzystujecie solvery iteracyjne (a tak zapewne jest dla
duzych modeli) to liczy sie przede wszystkim szybkosc dostepu do pamieci a
mniej szybkosc procesora wiec powinno Wam na step. E zalezec. Wieksze ilosci
RAM niz ~16 GB na razie na plytach dual-socket beda trudne do uzyskania
chyba ze zrobicie to co ja teraz, czyli szybka macierz Raid0 na dyskach SCSI
15k rpm na page-file systemu lub tempa programu (trzeba sprawdzic czy soft
jest to w stanie wykorzystac). Bedzie duzo wolniej niz z RAMem ale mozna
dojsc do 100 GB.
Oczywiscie mam nadzieje ze zastapiliscie Matlab'owego BLASa, ACMLem lub
MKLem dolaczonym do pakietu. Jest duzo szybciej, zwlaszcza w srodowisku 64
bitowym i co wiecej sa one wielowatkowe wiec mozna wykorzystac oba procesory
jednoczesnie do jednego zadania.

Pzdr.,

--
uC