Re: Szukam programu do regeneracji HDD

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 15 Sep 2006 - 16:36:03 MET DST

Użytkownik "Pen" <Pen@pen.pl> napisał w wiadomości
news:eeeatf$lic$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Dzięki za odpowiedź.

> Po licznych, nieudanych próbach sformatowania tego dysku
> nie ma mowy o zachowaniu danych.
> Ale na przyszłość dobrze by było dysponować programem, który
> danych nie niszczy.

A więc HDD Regenerator. Albo SpinRite. Oba płatne.

Hm. Zajrzyj tutaj: http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 .

> Ale wiele newsów w Internecie przestrzega przed Low Level Format,
> że można zniszczyć dysk. Rozumiem, że Ty tej opinii nie podzielasz.
> Ale programu do Low Level Format też na stronie WD nie widzę.

Low Level Format dzisiaj oznacza jedynie Zero Fill. Obecnych dysków już się
nie dzieli na ścieżki i sektory jak kiedyś, raz że same programy tego nie
robią, a dwa - dyski też się przed tym "bronią" ignorując niebezpieczne
polecenia. Niemniej nie zalecam używania starych programów sprzed
kilku/nastu lat do LLF. Natomiast w miarę aktualny program producenta napędu
na pewno mu krzywdy nie zrobi.

> Byłby dobry gdyby ... było wiadomo jak go stosować.
> Próba skorzystania z pliku MHDD.HLP kończy się bowiem komunikatem,
> że to nie jest plik Pomocy systemu Windows albo jest uszkodzony.

Ojj, toż to jest program DOS-owy, uruchamia się go wyłącznie spoza systemu w
środowisku DOS (z floppy albo z samoładowanej płytki CD). Ten plik .hlp mimo
mylącego rozszerzenia jest napisany w zupełnie innym formacie niż windowsowy
help. Opisy i manuale do DOS-owych programów zwykle dostarczane są w postaci
plików .txt. W samym programie help jest dostępny poprzez polecenie MAN.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/