Re: Czy komuś padł procesor ze staroś ci?

Autor: Zeb Corpse <zebcorpse_at_interia.pl>
Data: Tue 12 Sep 2006 - 10:59:03 MET DST

Rafał Bartoszak <sprocket@sys.BezSpamu.pl> wrote in
news:11c45eshhnaiy$.dshd9lopal7c$.dlg@40tude.net:

> Masz jakieś badania socjologiczne w tej dziedzinie ? ;)

Nie nie mam, opieram sie na tym co widzialem (jednostkowo) oraz to pisza
inni. Ty sugerujesz cos odwrotnego (lepsze w sensie szybsze dzialanie c128
w cpm niz cpc) - jednostkowo.

> Nie korzystałem z Wordstara, jedyne pakiety z których korzystałem to
> Pascal, C i dBase. C128D miałem w domu, CPC6128 na studiach. Miałem (i
> mam!) w domu do dzisiaj Timexa z FDD3000 i CP/M - zatem takie mam
> porównanie. I nie widziałem różnicy. Ale - z ręką na sercu -
> benchmarków nie robiłem. Organoleptycznie różnic nie było.

Przyjmuje to jako Twoje doswiadczenie. Wielu mialo inne odczucia.

> BTW - z tego guglania wyciągnąłem jedną ciekawostkę - o ile faktycznie
> pokutuje świadomość pracy Z80 4MHz w CPC, to wiele specyfikacji podaje
> faktyczną częstotliwość pracy 3.3 MHz. Też coś się wcinało ?

Nope. 2 Mhz a 0.5 Mhz.

> Oczywiście - przeróbki. Mi chodzi o rzeczy, które można kupić,
> podłączyć i korzystać ;) Plug & Play...
> A nie Plug & Pray ;)

Mowilem o rzeczach do kupienia wtedy w sklepie - jak Vortex512. Stacje 5,14
i 3,5 takze byly. Ogloszen z prasy angielskiej o HDD nie kojarze (na sieci
jest juz caly prakycznie Amstrad Action zeskanowany - mozna przejrzec... :)

> Dajmy sobie spokój z tekstami z Wikipedii, piszmy o doświadczeniach,
> dobra?

Teksty (nie tylko z Wiki ale przede wszystkim z CBMFAQ) powstaly na
podstwie doswiadczenia innych, czyz nie? Jak szybki byl uklad graficzny w
c128 w porownaniu z c64 albo z tym w cpc? Powiem z gory ze nie wiem - ale
ciekawie by to bylo sprawdzic (vide slynny juz flamewar coroczny miedzy c64
z zxspectrum w sprawie ktora to maszyna ma szybsza obsluge ekranu...).

> Dobre, dobre, prawdziwe... Zwłaszcza te numery z facetami z Atari ;)))
> Ale ta atmosfera tworzenia... przepychanki... miodzio...
> O co Ci chodzi ? Przecież tak właśnie powstają rzeczy PIĘKNE i
> WSPANIAŁE. W bólach. ;)

Bywa i tak, bywa i tez piekno ascetycznej prostoty... :) Akurat c128
moglbyc sprzetem ktory by wykosil o wiele wiecej zboza, gdyby byl bardziej
dopracowany (nie hamowany z-80 np.).

> Był pakiet biurowy, obróbka obrazów, publikacji, jakiś dziwny CAD -
> dla wielu to wystarczy...

Owszem ale zawsze lepsze jest wrogiem dobrego. Podtrzymuje moje zdanie - do
CPM (caly czas kontekst tego systemu) CPC128 byl lepszym (i
szybszym) komputerem.

--
Zeb Corpse