Re: Czy komuś padł procesor ze staroś ci?

Autor: Leszek K <leszek60.wytnij_at_neostrada.pl>
Data: Tue 12 Sep 2006 - 00:44:32 MET DST

Dnia Tue, 12 Sep 2006 00:10:24 +0200, Rafał Bartoszak napisał(a):

> Dnia 2006-09-11 16:36:24, encja *Zeb Corpse* wymodziła przez port 119 co
> następuje:

> Nie będę się kłócił, wyczytałem co innego - że kontroler grafiki co
> drugi takt blokował Z80 dostęp do magistral. To nie do końca to samo -
> procesor nie zawsze musi przecież korzystać z magistral...

ULA nie blokowała dostępu tylko na chama zatrzymywała zegar. I to tylko
wtedy jak się grzebało w pierwszych 16 kB pamięci. No może raczej w drugiej
16-tce, bo pierwsza to był ROM. Jak się chciało coś szybkiego na gumiaku
zrobić trzeba było odpuścić procedury z ROM-u, a cały program umieścić
powyżej 32767.