Re: start bo braku prądu

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Tue 12 Sep 2006 - 00:10:17 MET DST

"takeshin" napisał:

> Chcę żeby po odcięciu zasilania i ponownym podłączeniu
> komputer sam się znowu włączył.
>
> W biosie mam do wyboru:
> After power loss: Last State/Power On
>
> Zmiana nic nie daje.

Może dodatkowo jakieś zworki trzeba ustawić, analogicznie jak do włączania
komputera z klawiatury - samo ustawienie funkcji w BIOS nie wystarczy, trzeba
jeszcze przestawić zworkę KBD_PWR (lub podobnie).

> Złączyłem na stałe zworki z przycisku włączania kompa,

Ponoć działa wlutowanie równoległe do styków przycisku kondensatora
elektrolitycznego (uwaga na biegunowość) o pojemności kilku mikrofaradów,
który po włączeniu zasilania stanowi zwarcie uruchamiając komputer, następnie
po krótkim czasie (zależnym od pojemności) naładuje się przerywając obwód,
dzięki czemu komputer nie wyłączy się po kilku sekundach.

JoteR