Re: podstawa cichego kompa- prosze o sugestie

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Mon 11 Sep 2006 - 20:55:59 MET DST

ToMasz wrote:
> witam
> poproszono mnie o poskładanie cichego kompa. chłodzenie wodne odpada.
> Wymysliłem sobie ze prockiem bedzie jakis amd, z technologią cool and
> quiet. czy wszystkie procki amd(3000+ do3800+) mają c&q?

Wsyzstkie Athlony niezależnie od numerka i Semprony od 3000 w górę.
Bywają Semprony wolniejsze z CnQ, ale to magia.

> Z płytą mam problem. wolałbym cos dobrej firmy, co obsługuje cool and
> quiet, i najlepiej zeby mozna było w biosie ustawiac prędkosc wiatraka w
> zaleznosci od temperatury. płyta chłodzona pasywnie!

A są jakieś płyty, które nie obsługują? Chyba nie.

Za to z regulacją wentylatora jest różnie. Lepsze płyty mają jawne
ustawienie temperatury, od której startuje i temperatury maksymalnych
obrotów. Większość płyt ma tylko "temperaturę docelową", która ma się
nijak do tego, co się naprawdę dzieje - i te płyty nie zatrzymują
wentylatora wcale, najwyżej spowalniają.

> KArta graficzna-stawiam na nvidie, ale co by mozna było wybrac do kompa
> który NIE bedzie słuzył do grania? Jakie karty NIE potrzebuja

Łatwo znaleźć w dwolnym sklepie internetowym - GF 7300, niektóre modele
mocniejszych - popatrz na Gigabyte.

> wentylatorka? a moze posawic na zintegrowana karte g. z płytą.. 6100?

Weź płytę z 6150 i DVI na pokładzie. Są cztery takie pod AM2 - Asus w
dwóch wykonaniach, MSI i DFI.