Re: Częstotliwość odświeżania w LCD

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 11 Sep 2006 - 19:41:19 MET DST

"Franciszek Sosnowski" <news@fran.pl> wrote in message
news:1rrky7wktmb71.z40uwpe2irev$.dlg@40tude.net...
> Dnia Mon, 11 Sep 2006 11:44:55 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski tak
> nawijal:

> O pulldown, czy telecine to widac nie slyszales...
> http://en.wikipedia.org/wiki/Telecine
> Pulldown dla interlace'ra dziala na tej samej zasadzie,
> tylko inny jest stosunek ramek, np. 24:1:2

Tak puldown tylk oze poldown powoduje tzw judder, w materialch
europejskich odtwarza sie 24fps (zrodla - tasma filmowa) na 25fps i
dokonuje resamplingu audio - wersje europejskie sa krotsze niz
amerykanskie bo grane sa szybciej o 4,16666667%

> No coz, jakos dzisiejsza technologia potrafi to zrobic niezauwazalnie
> dla oka. Chyba, ze jestes videofilem-faszysta i tak jak
> audiofile-faszysci
> masz oko absolutne, to zostaje tylko kino na duzym ekranie.
> Inaczej _zawsze_ stracisz.

hm - dzwien wiele osob zajmujacych sie video przeklina pulldown bo jest
on wygodny dla producentow hardware ale nie zapewnia optymalnej jakosci
obrazu.

> Piksele sa pikselami. To nie wina deinterlace'ra, tylko samego faktu
> zakodowania mpegu z przeplotem i zmniejszenia pasma dla algorytmu
> przez
> wprowadzenie (w konsekwencji) dwukrotnie wiekszej ilosci I-frames.
> Ale jest to robione ze wzgledow na standard i utrzymanie zgodnosci z
> prymitywnymi odtwarzami, ktore nie potrafia z progressive zrobic 2x
> 1/2.
> Samo przerobienie progressive->interlaced->progressive nie naklada na
> material straty.

Kazdy player potrafi wysiwetlac interlace - w komputerze z karta NVidii
i driverami forceware wystarczy wybrac w zaawansowanych ustawieniach
format TV interlace - moj drugi monitor pracuje caly czas domyslnie w
tym trybie i kazdy player potrafi na nim wysiwetlac (kazdy ktorego
uzywam)

> No to tylko kino. Bo nawet na TV nie jest natywnie.

Material filmowy jest progresywny i ma 24fps

> No to co ma? Jakosc przetwornikow i _prawdziwa_ ilosc barw, jaka
> potrafi
> zaadresowac przetwornik.

???

> Tak. Tylko wciaz to wszystko jedno, czy jest 50, czy 60hz, bo tak samo
> 60,
> jak i 50 nie dzieli sie przez 24.
> Wiec puszczenie 50hz na TV, czy puszczenie 72 na kompie, to wciaz jest
> opieranie sie na tym samym mechanizmie w jakimkolwiek stosunku by ten
> pulldown nie byl.

> Ustaw sobie, zeby mpeg dekoder robil to, co robi hardware w TV i
> bedziesz
> mial obrazek cacy.

bedziem ial pogorszona jakosc - utraci czesc z informacji w pionie...
dobry deinterlacing wykrozystuje analize ruchu