Re: pytanie z wiazane z długotrwałym siedzeniem przy komputerze -Fotel

Autor: Tomek Banach <poczta_at_beztego.onet.pl>
Data: Mon 11 Sep 2006 - 10:39:14 MET DST

S.S. wrote:
> Moj lekarz ortopeda radzi, by osoby z problemami kregoslupa siadalY na
> zwyklym krzesle np z drewna tylko siadac na nim opierajac sie
> brzuchem i rekama o oparcie.

przepraszam moglbys to rozwinac bo troche nie lapie, krzeslo ma stac
tylem czy jak ?

> A widzialem jeszcze w necie cos takiego
> jak "klecznik"

mialem tego typu krzeslo, w teorii moze i dziala ale garbilem sie na nim
tak samo jak na zwyklym :)

> aha pamietacie,ze wszelke dolegliwosci kregoslupa to
> wynik oslabionych miesni krgoslupa, a w takiej sytuacji
> wygodny,skorzany z wysokim oparciem fotel to tylko pogorszy
> sytuacje.Trzeba wymusic na masiniach prace, a to mozna tylko zrobic
> codziennymi cwiczeniami i prawidlowa pozycja siedzac.

Cwiczenia/basen i prawidlowa pozycja sama przyjdzie. Swiadomie
kontrolowac tego przez pare godzin na krzesle sie nie da. Ja swego czasu
biegalem regularnie na silownie basen i nagle zauwazylem ze sam z siebie
przestaje sie garbic.

--
Pozdrawiam
Tomek