Re: Czy komuś padł procesor ze starości? takiegop

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sun 10 Sep 2006 - 23:40:08 MET DST

Mariusz Kruk napisał(a):

> Całej nie. Ale akurat BEEP był często przeze mnie używany.

Ja też się dosyć często bawiłem tym poleceniem mając w rękach ZX
Spectrum, ale do dzisiaj nie pamiętam już nic z tej klawiszologii, no
może poza tym, że "Print" było jednym z tych poleceń, które wskakiwały
bez żadnego kombinowania, zaraz po wciśnięciu klawisza lub po cyfrach
oznaczających numer linii. AFAIK do takich należały też kluczowe "Run",
"Load" i "Save". Dalej moja pamięć mnie już zawodzi. :)

> Miałem wprawdzie Spectrum+, ale nie miałem żadnych problemów z
> przesiadką na "coś wyżej". (akurat była to Amiga w moim przypadku).

"Plus" miał przynajmniej stabilną klawiaturę, nie użyłem słowa "solidna"
bo na dobrą sprawę pod tymi plastikowymi klawiszami ciągle znajdowała
się ta sama folia ze skłonnością do przecierania się. :) Tak poza
brakiem gumowej klawiatury i IIRC osobnymi klawiszami kursorów nie
różnił się zupełnie niczym od zwykłego. Mimo wszystko o słabości tego
sposobu wprowadzania poleceń świadczy fakt, że w następnych wersjach
tego komputera zrezygnowano z niego na rzecz normalnej edycji. :)
Mimo wszystko uważam, że to zwyczajnie uczyło złych nawyków. :) Poza tym
takie C64, Atari czy Amstrad miały ładniejszy edytor. :) Mimo wszystko
Spectrum miał coś w sobie, nie zaprzeczam. :)

Heh... A właśnie przypomniałem sobie, że pierwsza wersja miała "aż" 16
kB RAMu... :) Później 48 kB - mieścił się w tym OS i programy... A
dzisiaj narzekamy na to, że Winda muli na 256 MB RAMu. :)

# /George Orwell - Rok 1984/