Re: Nagrywarka Liteon SOH-812S

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Sun 10 Sep 2006 - 22:31:30 MET DST

Marcin napisał(a):

> Nagrywam w nero, bufor odczytu raczej płynnie choć lubi szarpać, a bufor
> zapisu skacze dość mocno. Komputer Athlon 2800XP+, 512 RAM, 160GB HD,
> windaXP

Czyli mam rozumieć, że podczas nagrywania dosyć często dioda w napędzie
zmienia kolor z czerwonego na pomarańczowy? Starsze LiteOn tak właśnie
sygnalizowały opróżnienie bufora i zapis z systemem ochrony zapisu.
Częste skoki bufora, świecenie się tej "lampki" na pomarańczowo,
wydłużający się czas nagrywania i w końcu nieraz koszmarna jakość
uniemożliwiająca często odczytanie tak nagranej płyty to jedne z
najczęstszych objawów kłopotów z transferem danych miedzy komputerem a
nagrywarką. Jeśli nie padła, to właśnie tu upatrywałbym problemów...

> Tak USOS, na TDK ostatnio 1-16x DVD+R, na minusach totalne dno

TDK ostatnio ogólnie coraz bliżej dna, chociaż nie spotkałem się jeszcze
z takim przypadkiem, żeby nie dało sie odczytać.

> Na tej prędkości też się knoci tak samo nawet na nowym FW

Bo nagrywanie najwolniej jak się da często przynosi prawie tyle szkody
co nagrywanie z maksymalną prędkością. ;)

> Za czytnik rzadko, dużo też nie było wypalane na potrzeby własne, więcej CD
> niż DVD

A orientacyjnie ile płyt mógł wypalić? Kilka setek czy raczej w
tysiącach? ;)

# /George Orwell - Rok 1984/