Re: Restarty i bad sector

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 10 Sep 2006 - 00:07:47 MET DST

Użytkownik "KaJak" <jkaz[delto]@vp.pl> napisał w wiadomości
news:Xns9839EF88CEC24KaJak@127.0.0.1...
>w <news:25bvde.35c.ln@kwinto.prv>

> Jak nadmieniłem ten sprzęt jest jeszcze na gwarancji, więc czy użycie
> któregokolwiek z tych narzędzi, które podałeś nie spowoduje że w
> przypadku nie naprawienia tego sektora, gdy kolega będzie chciał
> zgłosić uszkodzenie dysku w sklepie komputerowym. w którym został on
> złożony, nie będzie miał tam problemów, że sam cos tam próbował grzebać
> i nie uznają tej gwarancji...

Nie, z gwarancją nie będzie najmniejszego problemu. Więcej - mając w ręku
wydruk stanu dysku wykonany firmowym programem producenta masz o wiele
większe szanse na szybką wymianę dysku na nowy. Ale tak jak już zaznaczyłem
poprzednio, żądanie wymiany dysku ma sens dopiero wtedy, gdy zerowanie
powierzchni nie pomoże, bo tzw. bady "software'owe" mogą pojawiać się z
różnych powodów - np. nagłego zaniku napięcia, "szpilki" zasilania,
uszkodzonej tasiemki do dysku itd. - i wcale nie muszą one oznaczać
uszkodzenia napędu. Zresztą pierwsze co się standardowo robi w serwisie to
właśnie zerowanie talerzy.

Dodam tylko, że właściwie wszelkie fizyczne uszkodzenia pojawiają się
najpierw w statusie S.M.A.R.T, tak więc jeśli tam jest czysto, to dysk
najpewniej jest sprawny.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/