Re: Wybór laptopa z dwóch propozycji.

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_sergiusz.com>
Data: Sat 09 Sep 2006 - 23:58:29 MET DST

Dnia 09.09.2006 thorin <nie@ma.pl> napisał/a:
> Witam.
> Znowu poruszam temat rzekę: laptop dla studenta informatyki. Laptop
> potrzebny raczej jako stacjonarny w akademiku z możliwością przewozu do
> domu, czasem może na uczelnię wziąć (czyli nie musi być super
> energooszczędny). Zastosowania typowo studenckie (programowanie, filmy,
> komunikatory) - czyli nic wielkiego. Po poszukiwaniach wyłoniłem dwa i
> teraz nie mogę podjąć decyzji - proszę zatem o pomoc:
> 1. http://www.skapiec.pl/site/cat/17/comp/104544
> 2. http://www.skapiec.pl/site/cat/17/comp/104521
> [...]

ATI + Linux to nienajlepszy chyba wybór, średnio ze wsparciem producenta.
Ostatnio miałem całkiem niezła jazde z chisetem ati pod ath64 i kosztowało
mnie to trochę pracy (i napraw fs-ów :)
Zdobądź jak najwięcej info o lapku który chcesz kupić, weź knoppixa do
sklepu i odpal, zobacz lspci, dmesg (najlepiej weź te wydruki do domu) i
poszukaj info o uruchomionych podzespołach. Pamiętej że kupuje się sprzęt
pod system, nie na odwrót i jak cos nie ma wsparcia pod linuxsem,
to nie ważna jest dystrybucja :)
W sumie niewiele jest podzespołów wogłe nie wspieranych przez kernel,
no ale są takie lepiej i gorzej wspierane :)

***         http://jeep.comm.pl         ***
*** rtg  project  http://gg.overwap.net ***