Re: [lam] Nowy dysk... i co dalej?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 08 Sep 2006 - 22:42:02 MET DST

Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <write-only-with-spf@sergiusz.com> napisał w
wiadomości news:slrneg3k0a.c1l.write-only-with-spf@dns.media-lab.com.pl...

> Ilość nie ma znaczenia bo partycji może być tylko 4 :) Reszta
> to volumeny logiczne, czasami zwane partycjami, bo mają taką samą
> konstrukcje, ale to partycje w partycji, czyli już coś bardziej
> logicznego - dobrze tu pasuje pojęcie volumenu z nomenklatury netware.

A ponieważ w wątku mowa była o "wielu" partycjach, to już nie komplikując
zagadnienia zrównałem p.podstawowe z dyskami logicznymi. Które się tak na
marginesie mówiąc odzyskuje w nieco bardziej skomplikowany sposób, ale
przecież nigdy nie giną wszystkie naraz. No chyba że razem z p.extended,
tyle że wówczas po jej odzyskaniu wszystkie się automagicznie pojawią z
powrotem :-).

> Naprawa: temat nie jest cokolwiek trudny, odbudowa tablicy partycji
> (tej z mbr) jest dość banalna i własciwie sprowadza się do edycji
> kilkudziesięciu bajtów pierwszego sektora dysku na zerowym cylindrze
> zerowej ścieżki. Wiele diskeditorów wspomaga ten proces, jak i proces
> wyszukiwania początków partycji po charakterystycznych ciągach.
> Naprawiałem kilka takich rozjechanych dysków lub odzyskiwałem dane
> z tak "wyczyszczonych" :D przez usunięcie głównej tabeli partycji :)
> Jeśli uszkodzeniu ulegnie _tylko_ mbr to praktycznie da się odzyskać
> 100% zawartości - poza bootloaderem ;)

Dokładnie o to chodzi. Oczywiście ręcznie (czytaj: bez użycia wspomagaczy)
też można zrekonstruować tabelę partycji, tylko po co? ;-)

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/