Re: Problem ze starem komputera

Autor: Arek B. <arek.bronkiewicz.bez.tego_at_vp.pl>
Data: Fri 08 Sep 2006 - 18:16:42 MET DST

Użytkownik "Wojtek" <wotik@interia.pl> napisał w wiadomości
news:1157706540.956731.183510@d34g2000cwd.googlegroups.com...
Witam

Mam taki problem: podczas włączania komputera dość często zdarza
się, iż po włączeniu zasilania nic się nie dzieje, tzn. zaświeca
się dioda od zasilania, ruszają wszystkie wiatraki, zapalają się i
gasną diodki na napędach CD, DVD i HDD i... cisza.

Miałem takie coś na Solteku 75KAVX komputer się wyłączał, bo płyta stwierdzała
za niskie obroty wiatraka na procku. Kilkukrotne załączanie komputera raz za
razem powodowało, że wiatrak coraz szybciej wchodził na obroty, aż wszedł na
niezbędne minimum rpm w czasie pomiaru i zabezpieczenie nie wyłączało płyty.
W końcu wymieniłem wiatrak na wolnoobrotowy i wyłączyłem w BIOSie sprawdzanie
obrotów bo minimalna wartość wynosiła 4000rpm a wiatrak miał 2700.
Przynajmniej jedna osoba "naprawiła" swój komputer w ten sam sposób.

Inny komputer (Pentium, jeszcze na płycie AT) miał problemy z włączaniem aż do
momentu wymiany baterii na nową. Właściciel myślał że ma uwaloną płytę, a
"zreperowałem" mu sprzęta kosztem 2zł i 50 gr :)

Pozdrówka i pomyślności życzę
Arek