Dnia 2006-09-08 00:30:30, encja *GIL* wymodziła przez port 119 co
następuje:
> Nie dociera do ciebie,
Tak przez grzeczność - w podstawówce mnie uczyli, że jak piszesz do
kogoś, to zaimki osobowe piszesz z wielkiej litery...
> że Spectrum/Timex miał w jezyku BASIC zaawansowane
> funkcie matematyczne, jak definicja liczby losowej
Taki RND w najbardziej prymitywnym Commodore BASIC 2.0 ?
> czy definiowanie macierzy,
IIRC w Commodore umożliwiał tworzenie tablic trójwymiarowych. Na
floatach, rzecz jasna. Trzeba czegoś więcej ?
> czego podstawowy język Atari/Commodore nie miał.
Co Ty powiesz....
> Stąd jego powodzenie w poważniejszych algorytmach i programowaniu.
> Aby to osiągnąć trzeba było kupować specjalne kartriże z rozszeżonym BASIC-em
> do Atarii czy komodore albo wgrywać interpreter języka. Ponieważ ludzie z tego
> na ogół nie korzystali stąd ograniczona liczba poważnych matematycznych
> programów dla Atarii/Comodore. A dla ZX było tego mnóstwo.
> Programy matematyczne, w których nie rozważano kolizji spritów, tylko
> opracowywano algorytm.
> Jak ciebie to nie ruszało to juz twoja sprawa.
Myślę, że tak zapatrzyłeś się w Spectrusia, że dostałeś klapek na
oczach. I nie przyszło Ci do głowy, że poczciwe Spectrum było po prostu
najtańszym, więc najpopularniejszym komputerem w tych dziadowskich
czasach.
Ale, proszę, nie dorabiaj teorii do praktyki. CBM BASIC 2.0
zaimplementowany w C64, był faktycznie dość prymitywny, ale dało się
niem zrobić wszystko, choć podpierać się trzeba było POKEami.
Microsoft Basic 7.0 zaimplementowany w C128 wyprzedzał już Sinclair
BASICa o lata świetlne.
-- pozdro... ____________________________________________________ [ |>|>|> sprocket | sprocket@sys.BezSpamu.pl ] [ Rafał Bartoszak | maile w HTML'u lądują w koszu ]Received on Fri Sep 8 01:50:11 2006
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Fri 08 Sep 2006 - 01:51:09 MET DST