Re: Czy komuś padł procesor ze starości?

Autor: Rafał Bartoszak <sprocket_at_sys.BezSpamu.pl>
Data: Fri 08 Sep 2006 - 01:49:16 MET DST

Dnia 2006-09-08 00:30:30, encja *GIL* wymodziła przez port 119 co
następuje:

> Nie dociera do ciebie,

Tak przez grzeczność - w podstawówce mnie uczyli, że jak piszesz do
kogoś, to zaimki osobowe piszesz z wielkiej litery...

> że Spectrum/Timex miał w jezyku BASIC zaawansowane
> funkcie matematyczne, jak definicja liczby losowej

Taki RND w najbardziej prymitywnym Commodore BASIC 2.0 ?

> czy definiowanie macierzy,

IIRC w Commodore umożliwiał tworzenie tablic trójwymiarowych. Na
floatach, rzecz jasna. Trzeba czegoś więcej ?

> czego podstawowy język Atari/Commodore nie miał.

Co Ty powiesz....

> Stąd jego powodzenie w poważniejszych algorytmach i programowaniu.
> Aby to osiągnąć trzeba było kupować specjalne kartriże z rozszeżonym BASIC-em
> do Atarii czy komodore albo wgrywać interpreter języka. Ponieważ ludzie z tego
> na ogół nie korzystali stąd ograniczona liczba poważnych matematycznych
> programów dla Atarii/Comodore. A dla ZX było tego mnóstwo.
> Programy matematyczne, w których nie rozważano kolizji spritów, tylko
> opracowywano algorytm.
> Jak ciebie to nie ruszało to juz twoja sprawa.

Myślę, że tak zapatrzyłeś się w Spectrusia, że dostałeś klapek na
oczach. I nie przyszło Ci do głowy, że poczciwe Spectrum było po prostu
najtańszym, więc najpopularniejszym komputerem w tych dziadowskich
czasach.

Ale, proszę, nie dorabiaj teorii do praktyki. CBM BASIC 2.0
zaimplementowany w C64, był faktycznie dość prymitywny, ale dało się
niem zrobić wszystko, choć podpierać się trzeba było POKEami.

Microsoft Basic 7.0 zaimplementowany w C128 wyprzedzał już Sinclair
BASICa o lata świetlne.

--
pozdro...
[ |>|>|> sprocket  |   sprocket@sys.BezSpamu.pl    ]