Dnia 07.09.2006 Arkadiusz Dymek <nothing@nothingness.com> napisał/a:
> Gil wrote:
>> I co z tego,że wprowadzało się funkcje całym klawiszem?
>> Spectrum nie miał okrojonych funkcji matematycznych, nawet dla otrzymania
>> liczby losowej nie trzeba było stosować podprogramów w języku maszynowym bo
>> wystarczała jedna prosta funkcja.
>> Basic Atarii i Commodore był okrojony z funkcji matematycznych tylko mił
>> wsparcie dla "spritów". Był dużo gorszy do nauki a właściwie się do niej nie
>> nadawał.
>
> Eee.. Nie pamiętam jak w C64 było, ale w Atari na 100% było i normalne
> rnd i funkcje matematyczne jak najbardziej. Wsparcie dla spritów za to
> wymagało właśnie języka maszynowego (choć mogę się mylić, kiedy to było...)
Ee, nie było jako takich funkcji do duszków, ale język maszynowy :)
to za duzo powiedziane. Wystaczyło wskazać anticowi obszar gdzie znajdują
się dane duszków i ustawić ich pozycje x. Obszar duszków to była
taka fajna struktura 8 stron pamięci :) z których 5 było używanych,
a 3 stanowiło taką technologiczną dziurę :)
Funkcji matematycznych było wbród, zarówno w basicu, jak i nawet w asm,
w obszarze rom był nawet specjalny blok w którym była matematyka (tak
z pamięci to początek obszaru górnego romu od $e000, zaraz nad rejestrami
sprzętowymi :) Przyczym była to bardzo wolna matematyka.
Tak się zastanawiam, poco ja to jeszcze pamiętam :D
-- *** rozanski.at.sergiusz.dot.com sq3bkn *** *** http://jeep.comm.pl *** *** rtg project http://gg.overwap.net ***Received on Fri Sep 8 01:50:10 2006
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Fri 08 Sep 2006 - 01:51:09 MET DST