Re: ile watow zjada notebook ?

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Thu 07 Sep 2006 - 23:51:02 MET DST

marek napisał(a):
> RDP/Citrix. Tym samym, jesli bym kupil te celerony z technologia Mobile, to
> same dopasowywalyby swoja czestotliwosc pracy i tym saamym jeszcze mniej
> pradu zzeraly.
Niestety, tak pieknie to tylko w erze ;P
Celerony mobile nie dostosowuja sie wcale. "celeron centrino mobile"
(taki belkot marketingowy sprzedawcow) po przelaczeniu na zasilanei
bateryjne zmniejsza swoj zegar (NA STALE! a nie dynamicznie) przewaznie
o polowe. I tyle tylko jego mobilnosci.

> Tak wiec 2 pytania
> 1. Jakiego rzedu jest to zuzycie w watach oraz roznica w stosunku do
> desktopow
Na pradzie nie zaoszczedzisz duzo. A tania 17" lcd kosztuje ~600zl, i
pobiera 30-40W maks.

> 2. Czy ktos juz wpadl i wdrozyl ten pomysl w zycie - jaki skutek ?
W mojej "bylej" firmie ktos wpadl (ze wzgledow estetycznych) na taki
genialny pomysl. W dodatku "cena czyni cuda" i sprzet poszedl klasy
Actina/Gericom. Teraz (prawie po roku) - maja dramat bo
chlodzenie/wentylatorki padaja w laptokach (ciagle przegrzewanych
aplikacjami dosowymi, czesto po 8h dziennie bo nikt nie myslal zeby je
minimalizowac by nie grzaly cpu).