Re: Latency vs. predkosc - co ma wieksze znaczenie dla Core 2 Duo E6600

Autor: uC <uC_at_bla.bla>
Data: Wed 06 Sep 2006 - 08:47:54 MET DST

"Paweł Cern" <imie@nazwisko.pl> wrote in message
news:733de$44fdecea$3eb3255a$27427@news.chello.pl...

> Oczywiście że nie, szyna jest 128-bitowa ale niekoniecznie całe 128 bitów
> bierze udział w transakcji. Determinuje to maska.

Wydaje mi sie ze nie przeczytales jednego z moich poprzednich postow! Linie
maski nie sa we wspolczesnych procesorach x86 podpiete. Intel kiedys w
niektorych wersjach chipsetow serwerowych je podpinal ale to juz dawno
nieaktualne. Wiec cale 128 bitow bierze udzial w transakcji.

> To dlaczego ludzie płaczą że DDR-y 533 na niskich timingach są czasami
> szybsze niż 800-ki? I to nie zawsze, zależy od testu.

Nie rozumiem co masz na mysli?

> Poczytaj, potem pisz.

Spokojnie, po co rosnie Ci adrenalina?

>...W 16-bitowych x86 miałeś AX i mogłeś ładować na raty, AH i AL.

A w 8-bitowych i to niekoniecznie x86 byly rejestry 8-bitowe i mialoby to
cos udowodnic? Ja pisze o wspolczesnych procesorach 32/64 bitowych.

> Jeden bajt może. Przy rejestrach peryferiów nawet MUSI mieć taką
> możliwość.

Co nie zmienia faktu ze ze kontroler i tak zawsze odczyta pelna linie
cache'u w AMD (64 bajty) lub sektor cache'u w Intelu (128 bajtow) o czym
pisalem wczesniej.

Pzdr.,

--
uC