Re: Magistrale procesora

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Mon 04 Sep 2006 - 23:49:32 MET DST

Sisior wrote:
> Użytkownik "Bernard" <bernard@earth.net> napisał w wiadomości
>
> To ja na podstawie róznych materiałów wymysliłem taka odpowiedź :
> Magistrala danych powinna byc większa od rejstrów procesora zeby procesor
> nie musiał sie odwoływać po dane rozkazy 2 albo wiecej krotnie ( Y=8 bitów a
> rozkaz ma długość 16 bitów i X=16 bitów) . Zaś szyna adresowa która przenosi
> tylko adresy i decyduje o wielkosci pamięci do której mozna sie odwołac może
> być mniejsza. Nie wiem tylko jaki związek bedzie miała bitowość rejestrów
> procesora i szyny adresowej.
> Ma to jakies ręce i nogi ??

Nie ma - ani pytanie, ani odpowiedź. Szerokość szyny to tylko jeden ze
środków do uzyskania wydajności. Łącza szeregowe są obecnie szybsze niż
równoległe - weźmy takie PCI (32 bity) i PCI express - 1 do 16 bitów.

Żeby procesor dawał się programować - rejestr musi mieścić cały adres, a
ile tego adresu wyprowadzić i jak - to już insza inszość.

Jeśli powiesz, że szyna danych powinna być nie węższa niż rejestry, to
nie będzie to do końca prawdą, ale zapewne takiej odpowiedzi oczekiwał
zadający pytanie, bo do niedawna taka odpowiedź była poprawna.