Re: Marzy mi się laptop...

Autor: ZZ <someone_at_indigo.ie>
Data: Mon 04 Sep 2006 - 14:02:23 MET DST

> Piksel w monitorze 17 calowym ma około 0.25mm. Tej samej wielkości piksel
> na
> ekranie wieklości kartki zaszytu A5 (21 cm w poziomie)

zakladana przez ciebie rozdzielczosc 1024x768 to czesto default w 17stkach
zrobienie takiej samej matrycy dla 2x mniejszego rozmiaru to juz sztuka

> Długi czas pracy ma być skutkiem niskiego poboru prądu, a nie
> najnowocześniejszych technologii produkcji baterii.

nie wycisniesz ze standardowych technologii takich osiagow (16 godzin !)
albo aku bedzie wazyl 2/3 komutera, albo bedzie zaawansowany technologicznie

> Dyski są tanie pod warunkiem, że kupisz 100 GB lub więcej. A po co mi
> tyle? Poza tym dysk pobiera sporo prądu (około 15W). Wolę wolniejszą kartę
> Flash o pojemności 2 GB i prawie zerowym poborze prądu niż dysk 80 GB,
> który sumarycznie jest droższy od karty pamięci (nie przeliczając na 1
> GB).

jesli myslisz o przetwarzaniu jakichklowiek przyzwoitych ilosci
informacji to 2GB to zdecydowanie za malo (kiedy to dyski mialy po 2GB?
7-8 lat temu? na etapie win98?) chyba ze myslimy tu o urzadzeniu niszowym
dla niewielkiej specjalizowanej grupy klintow (zadnych multimediow, okrojony
internet - cashe www potrafi zawalic 2GB w pare miesiecy, uproszczony
system, zadnych skomplikowanych oblicznen, baz danych, transferow, gier)
z tym ze sprzet niszowy jest zawsze automatycznie drozszy (mniejsza
popularnosc)

> Nie mówiłem nic o XP. Wątpie, żeby XP był tu przydatny.

to albo MobileWin, albo cos niszowego - goly linux, unix etc?

> Nie proponuję żadnych bajerów - w tym rzecz, że "bajery" spotyka się w
> wielu laptopach, ja chcę je wyeliminować. Czemu mała obudowa ma być
> droższa od dużej?

bo duza robisz ze zwyklego grupego plastiku/metalu - w malej, automatycznie
parametry konstrukcji musza byc lepsze (aluminium (tytan?), wysoko
wytrzymale
plastiki), male urzadzenie ma tez wieksze tendencje do upadku (brzmi
bzdurnie, ale
opiera sie na psychologii - malo komu upadl na ziemie telewizor, laptopom
sie
to zdarza, a komurkom to juz nagminnie)

tak wiec szukasz czegos hi-endowego, i musi to byc drogie

ZZ