Tani notebook dla studenta

Autor: Baobam <baobam_at_o2.pl>
Data: Sun 03 Sep 2006 - 23:23:13 MET DST

Witajcie,

Jestem studentem i z racji wybranego kierunku studiów muszę kupić sobie
notebooka. Dotychczas nie miałem komputera przenośnego. Myślę, że jednym z
najważniejszych kryteriów przy wyborze to długość czasu pracy na baterii
oraz masa komputera. Planuję kupić używany na Allegro. Myślę o jakimś
nieprodukowanym już modelu IBM-a (magia marki :), choć zastanawiam się nad
Toshibą. Górne ograniczenie cenowe to 2000 zł, a 2500 już na pewno nie mogę
przekroczyć.

Notebook musi mieć 512 MB pamięci operacyjnej, procesor Pentium III lub
Pentium M taktowany powyżej 1 GHz. Chciałbym też, żeby dysk miał co
najmniej 40 GB. Musi też mieć wbudowane WiFi. Może być nawet beznapędowy,
wszystko co potrzebne będę ładował przez sieć w domu.

Przelądając aukcje, stwierdziłem, że sporo jest notebooków nowych w cenie
ca 2000 zł. Czy warto kupić nowy a tani (w porównaniu do średniej cen
nowych laptopów) czy raczej używany a drogi? Chyba wszystkie nowe
sprzedawane są razem z systemem, co mnie zupełnie nie interesuje, gdyż na
komputerze będzie inny OS. Obserwuję kilka aukcji. Czy opłaca się któryś z
nich zalicytować? Co moglibyście mi jeszcze polecić? Zależy mi na tym, żeby
komputer był solidny (IBM? :), bo będzie musiał wytrzymać co najmniej kilka
lat.

(UWAGA poniższe odnośniki niczego nie reklamują!)
http://42.pl/u/lnq
http://42.pl/u/lnr
http://42.pl/u/lns

Proszę o pomoc,