Marzy mi się laptop...

Autor: Marcin Narzynski <narzynka.usun_at_tez_usun.onet.pl>
Data: Sun 03 Sep 2006 - 11:57:53 MET DST

Witam,

Trafiłem przypadkiem na informacje o projekcie "One Laptop Per Child":
http://www.laptop.org/index.pl.html

Szczytna idea stworzenia komputerków dla dzieci.

Ale ja nie o tym. Tamten temat przypomniał mi, że cały czas marzy mi się...
prawdziwy laptop - a takich nie ma.
Obecne komputery przenośne w zasadzie zatracają swoją mobilnośc. Promuje się
w nich coraz większe ekrany, ogromne moce obliczeniowe, nagrywarki DVD,
centra multimedialne, itp.

A ja oczekiwałbym prostego komputerka, który nie ma na celu ZASTĄPIĆ
dekstopa, ale WSPOMÓC GO, gdy jestem w trasie. Nie musi mieć napędów CD/DVD,
wypasionego procesora, ogromnej pamięci, dużej rozdzielczości na
wyświetlaczu i przede wszystkim - MUSI umieć długo pracować na baterii.
Technologicznie zapewne nie byłoby problemem zbudować komputera, który
pobiera łącznie 20-30W. Może nawet mniej. Nie potrzebny jest mi nawet dysk
twardy - w dobie dostępności pamięci Flash.

Szukam więc czegoś pośredniego między polmtopem, a laptopem - palmtopowi
brakuje klawiatury i rozdzielczości ekranu. W dodatku za przystępną cenę...
Czy mam szansę doczekać się kiedyś spełnienia tego marzenia?

Pozdrawiam
MN