Re: Latency vs. predkosc - co ma wieksze znaczenie dla Core 2 Duo E6600

Autor: uC <uC_at_bla.bla>
Data: Thu 31 Aug 2006 - 14:19:29 MET DST

"Paweł Cern" <name@surname.pl> wrote in message
news:ed6fuv$6la$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Przeczytać to może tak, ale nie zapisać. Po to jest tzw. "maska" (linie
> DM). Przecież jeśli chcesz zmienić jeden bajt to musiałbyś robić
> read-modify-write, a tak robisz tylko write.

Kontroler w procach AMD nie ma linii DM, i takowe linie w chipach pamieci
podpina sie do DQS lub jeszcze czesciej na sztywno do zasilania (dla kostek
x4).

> A jak dużo tych danych sortujesz? Nie tylko sortowaniem aplikacja się
> zajmuje.

To nie ja sortuje tylko komputer ;-). Podalem tylko przyklad na Twoja
wypowiedz ze tylko bechmarki losowa robia R/W. Wiec nie tylko, np. tak
pospolita funkcja jak sortowanie i wiele, wiele innych.

> Zgadza się, ale najczęściej soft w krótkich odcinkach czasu operuje dość
> intensywnie na małych ilościach danych, cache ma tu duże znaczenie.
> Wyjątkowe sytuacje to np. soft bazodanowy gdzie sortowanie indeksów
> zajmuje dość dużo czasu.

A skad wiesz ze "najczesciej"? Wiec ja twierdze ze dosc czesto ale prawie
rownie czesto dane do biezacych obliczen nie mieszcze sie w cache'u. W
przypadku aplikacji typowo obliczeniowych, zazwyczaj sie nie mieszcza.

> To już jest zmartwienie Intela/AMD (algorytmy predykcji itp).

NIe, to jest w bardzo duzym stopniu zmartwienie programisty, a poniewaz
wiekszosc programistow nie wie jak dziala hardware mamy tak wielu klientow
;-).

Pzdr.,

--
uC