Re: core 2 duo (cena)

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Wed 30 Aug 2006 - 16:55:15 MET DST

Dnia Wed, 30 Aug 2006 12:30:39 +0000 (UTC), maly 15 napisał(a):

> Konkurencja - czyli AMD - wciąż produkuje procesory o "starej" architekturze
> 90 nm. Intel wskazuje kierunek rozwoju procesorów: architektura 65 nanometrów
> i dwa rdzenie.

ta stara 90 nm architektura jest jednak chłodniejsza niż nowa 65 nm. 65 nm
pojawiło się już w Pentium D 9xx i nie były to chłodne procsory.

> Na razie nowe procesory Intela pracują tylko z chipsetami tego producenta, z
> serii 965 i 975 dla komputerów stacjonarnych i 945 dla komputerów mobilnych.
> Co ważne, Intel (w przeciwieństwie do AMD), nie wymusza na użytkownikach
> wymiany płyty głównej - Core 2 Duo pasują do tego samego gniazda LGA 775 co
> wcześniejsze Pentium 4 D.

heh, fizycznie pasują, ale często układ zasilający nie jest w stanie
poradzić sobie z core 2 duo i trzeba płytę wymieniać. NOwe płyty też są
mocno niedopracowane.

> Jego konstrukcja (brak tradycyjnych pinów,
> czyli "nóżek") czyni go bardziej odpornym na uszkodzenia mechaniczne.

LGA775 to najgorszy socket pod względem uszkodzeń mechanicznych.

To ja jeszcze dodam kilka minusów platformy z core 2 duo
- wyższa temperatura pracy niż A64 X2
- cena za najwolniejszy model dwurdzeniowy C2D jest sporo wyższa niż
najwolniejszy A64 X2
- drogie płyty
- wiele płyt nawet na najnowszych chipsetach nie współpracuje z C2D

No i plusy:
- wydajność
- ogromne możliwości OC (oj przekonałem się kręcąc E6400 2.13 GHz na 3.2
GHz, zmniejszając przy tym napięcie ze standardowego 1.325V do 1.29V)

--
Marynarskie pozdrowienia od boskiego Jolly Rogera :-) GG:3274013
http://www.in4.pl/               mail:nospam_mach82_xl_at_wp.pl_nospam