Re: Latency vs. predkosc - co ma wieksze znaczenie dla Core 2 Duo E6600

Autor: Pawel Cern <imie_at_nazwisko.pl>
Data: Wed 30 Aug 2006 - 13:51:43 MET DST

>Uzytkownik <micz81@yahoo.com> napisal w wiadomosci
>Zostala mi kwestia RAMu. I nie wiem za
>bardzo jak to jest z moim Core 2 Duo E6600 (Bo juz z 6400
>zrezygnowalem :)).
>Bede mial Core 2 Duo E6600 na plycie Asusa P5B Deluxe. Chce kupic
>DDR2 DualChanell 2x1GB.
>
>I tu pytanie: Czy lepiej postawic na pamiec szybka (800 MHz), ale z
>
>dlugimi opuznieniami (CL5), czy na wolniejsza (667 MHz, lub nawet
>533MHz), ale z CL3?
>Wiem, ze zalezy w tej kwestii nieco od procesora, ale spotkalem sie

> [...]

Zauwaz ze 800MHz/CL5 daje opóznienie 6,25ns, a 533/CL3 daje okolo 5,6ns -
róznica niewielka. Opóznienie to wystepuje tylko przy rozpoczynaniu
transakcji, natomiast szybkosc transakcji wiazkowej (przesylu wielu danych w
jednej transakcji) zalezy juz wylacznie od zegara i bedzie z pewnoscia
wieksza przy 800MHz. Przy nowym komputerze ja postawilbym na 800MHz/CL5,
szczególnie ze nowe procesory, z duzym cache, lubia przesylac z/do pamieci
duze ilosci danych. Zapisy pojedynczych komórek zdarzaja sie bardzo rzadko.

Pawel