Re: odzyskanie danych

Autor: blablalba <blacko_at_blacko.bl>
Data: Tue 29 Aug 2006 - 13:31:19 MET DST

> Mam dysk do laptopa od klienta, bardzo bylby wdzieczny dlybym mu odzyskal
> dane.
> Dysk upadl, glowica przesuwa sie po talerzach, ale dysku jako tako nie
> wykrywa (czasem zaczyna, ale cos tam zawsze jest nie tak).
> Dysk sobie tyka po czym staje.
>

> Podejrzewam coss z elektorniką. Czy jak odkręce talerze i przeloze do
> drugiego dysku to jest szanse, ze przeczyta te dane ?
>
> Czy dysk moze byc tego samego typu, ale P/N inny ?

jesli upadl to prawdopodobniejsze jest uszkodzenie mechaniki, ale najpierw gdyby byla mozliwosc lepiej sprobowac przelozyc sama elektronike ze sprawnego dysku o dokladnie takim samym typie

nie wiem co to za numer P/N ale typ/model dysku musi byc dokladnie taki sam - sprawdzone w praktyce, ze elektronika od bardzo podobnego dysku, taki sam producent, ta sama pojemnosc ale inne oznaczenei nie zadzialalo, chociaż nic nie popsuło

nie wiem jak dla nowszych dysków, i nie wiem jak z dyskami 2,5" ale kiedyś po ostrożnym otworzeniu dysku 2GB seagete w pomieszczeniu z czystym powietrzem i zamknieciu go dysk dzialal, chociaż zlapal pare bad sektorów, wieć moze i szanse są

> Wiem, ze to jak wrozenie z fusow, wiec chcialbym tylko odpowiedz od kogos
> kto ma doswidczenie w tym temacie ...
> dzieki

jezeli dane są cenne/wartosciowe itp to może lepiej powierzyc to specjalistycznej firmie, cóż zależy na ile ceni je klient
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=odzyskiwanie+danych&lr=

pozdrawiam