Podłączenie słuchawek Skype do komputera

Autor: cOOba <cooba0_at_op.pl>
Data: Tue 29 Aug 2006 - 09:09:06 MET DST

Witam i przepraszam z góry za dziecinne (być może pytanie).

Mam ja sobie w komputerze kartę Aureal Vortex 2 (8830 o ile dobrze kojarzę).
Wczoraj zakupiłem sobie s swej naiwności :D:D słuchawki z mikrofonem 'for
Skype'. Tyle tylko, że od wczoraj (a wynika to zapewne z braku wiedzy z
mojej strony, mimo, iż, jak sądziłem - 'podłączenie jest banalne') nie udało
mi się spowodować zadziałania tychże słuchawek. Dodam jeszcze, bo może ma to
znaczenie, że (o ile się da) chciałbym móc na raz mieć podłączone i głośniki
komputerowe i wspomniane słuchawki. Oglądając tak sobie tę kartę 'od tyłu'
zauważyłem na niej 4 wejścia [wygląd typu 'mini-jack'] w które w jedno z
nich wpięte są głośniki. Z głośnikami wszystko jest OK - dźwięk działa bez
zarzutu (rozmowę testową Skype słychać przez głośniki rewelacyjnie, ale
nagrać się już nie da). W słuchawkach mam 2 jacki: czarny i czerwony, nawet
oznaczone, jeden 'mic' ) czerwony, a drugi (czarny) 'słuchawki'. Na tym
jednak mój sukces (o ile to można tak nazwać :) ) się kończy, bo, mimo kilku
prób nie mam bladego pojęcia jak to ustrojstwo podłączyć, by zaczęło działać
? Ważne jest, jak napsiałem wcześniej, by podłączyć to tak (inna możliwość w
grę nie wchodzi) by mieć na raz i głośniki i słuchawki do Skype. Czy byłby
ktoś tak miły i zechciał uronić rąbek tajemnicy, jak to uczynić ? Szukałem w
sieci jakiegoś opisu, czy choćby manuala do tejże karty, gdzie może byłoby
to opisane (sam nie posiadam takowego :( ). A może tu jeszcze czegoś brak
(przejściówki, rozgałęziacza itp...) by to ustrojstwo zechciało razem
działać. Szkoda byłoby po prostu mieć coś, z czego nie dałoby się korzystać
:D Za każdą pomoc z góry ogrOOOmne dzięki.

--
Regars For All
-- cOOba --