Podczas operacji stronicowania wykryto błąd urządzenia \Device\Harddisk0\D

Autor: JK <jk_at_hot.pl>
Data: Mon 28 Aug 2006 - 20:07:57 MET DST

Identyfikator zdarzenia: 51 Podczas operacji stronicowania wykryto
błąd urządzenia \Device\Harddisk0\D

Witam wszystkich. Na moich systemach także występował ten problem i
z tego, co znalazłem w Internecie nie znalazł jednoznacznego
rozwiązania. Jeżeli już gdzieś jest to z góry przepraszam.
Dla mojego systemu znalazłem rozwiązanie i być może pomoże ono
innym. Zauważyłem że po przełączeniu optymalizacji użycia
pamięci z "Buforu Systemu" na "Programy" problem znikał
(jeden taki przypadek). Zacząłem zgłębiać te objawy i znalazłem
kilka interesujących artykułów:

http://support.microsoft.com/?kbid=330174&sd=RMVP. (Druga część po
"MORE INFORMATION").
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/windows2000serv/reskit/regentry/29933.mspx
http://technet2.microsoft.com/WindowsServer/en/library/efa621bd-a031-4461-9e72-59197a7507b61033.mspx?mfr=true

Myślę, że te artykuły mogą wyjaśnić (choć nie wskazują
bezpośrednio), dlaczego tamte błędy mogłyby powodować
"Identyfikator zdarzenia: 51" na wielu różnych systemach.
Obejście problemu:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session
Manager\Memory Management\SystemPages ustawienie wartości na:
0xFFFFFFFF działa poprawnie.

Jestem ciekawy czy to rozwiązanie komuś pomogło.
J.Kawecki

English:
Event ID - 51 - An error was detected on device \Device\Harddisk0\D
during a paging operation
Look at:
http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/12946/?o=300