Re: Wymienne dyski twarde a BIOS

Autor: TW <tw_at_tw.com>
Data: Mon 28 Aug 2006 - 15:19:03 MET DST

Dzięki za odpowiedź.

> ustaw w biosie na "auto" na dyskach cable select i powinno smigac (aczkolwiek jeden powinien byc masterem)
>
> poza tym jakos nie jestem przekonany do tego rodzaju rozwiazan zbyt wiele klopotow juz mialem dzieki kieszeniom. Dodatkowy dysk?
> owszem ale podstawowy musi byc solidnie zamocowany do obudowy z odpowiednim chlodzeniem (mimo ze kieszenie rowniez sa chlodzone to
> jakos obieg powietrza tam jest dziwny...

O tym rozwiązaniu mam podobne zdanie jak Ty, ale komputer nie jest mój,
Właścicel dostał go kiedyś w prezencie, a darowanemu koniowi ....
Przede wszystkim, żaden z tych dysków nie ma opcji ustawienia zworek
wg taśmy. Pierwszy raz coś takiego widzę.
Zworka na jednym z nich była ustawiona na Master/Single, a na drugim nie
było żadnej zworki co odpowiada ustawieniu na Single.
Działały tylko gdy wkładało się je na zmianę do tej samej kieszeni (oczywiście
na obu dyskach był system - WinXP Pro). Zresztą tylko jedna kieszeń była
podłączona taśmy.
Jednak gdy włożone są oba równocześnie to pomimo odpowiedniego ustawienia
BIOSu, zworek i podłączenia taśmy do obu kieszenie - przy starcie komputera
nie jest widoczny żaden z dysków . To samo dzieje się gdy dyski nie są
w kieszeniach tylko podłączone bezpośredio do taśmy.
Nie jest również widoczny żaden z nich - nawet włożony jako jedyny - gdy
w BIOSie zamiast Auto ustawię dokładne parametry podane na obudowie
danego dysku.

Czy gdzieś w Internecie jest jaki dokładniejszy opis takiej sytuacji i co
z tym fantem zrobić?
Wiem, że właściciel tego komputera zgodziłby się ostatecznie na rozwiązanie
z dyskami na stałe przypisanymi do kieszenie i nie wyjmowanymi, ale puki co
nawet to mi się nie udaje.

Pozdrawiam
TW