Re: Wymienne dyski twarde a BIOS

Autor: bla1bla2bla3 <_at_zero.net.pl>
Data: Mon 28 Aug 2006 - 14:43:28 MET DST

TW napisał(a):
> Witam!
>
> Czy w BIOSie płyty głównej są potrzebne jakieś specjalne
> ustawienia w przypadku gdy komputer nie ma stałego
> dysku twardego lecz 2 kieszenie na dyski wymienne?

nie

> Czy są jakieś specjalne wymogi jeśli chodzi o ustawienia
> tych dysków jako Primary/Secondary Master/Slave przy
> pomocy zworek i/lib taśmy - koniec lub środek? Przez
> specjalne rozumiem inne niż zasady dotyczące dysków
> montowanych na stałe. Oczywiście taśma jest montowana
> do kieszeni, natomiast zworki na samym dysku.

zasady sa te same

> Dobrze by było gdyby te dyski można było wkładać wymiennie
> lub oba na raz w dowolnej kieszenie, ale nie wiem czy to jest
> możliwe.

ustaw w biosie na "auto" na dyskach cable select i powinno smigac
(aczkolwiek jeden powinien byc masterem)

poza tym jakos nie jestem przekonany do tego rodzaju rozwiazan zbyt
wiele klopotow juz mialem dzieki kieszeniom. Dodatkowy dysk? owszem ale
podstawowy musi byc solidnie zamocowany do obudowy z odpowiednim
chlodzeniem (mimo ze kieszenie rowniez sa chlodzone to jakos obieg
powietrza tam jest dziwny...