Re: Kupno monitora LCD

Autor: PaRaGaS <look_at_my.sig>
Data: Sun 27 Aug 2006 - 23:22:35 MET DST

kasumi8@o2.pl napisał(a):

> Oto parametry:
>
> Przekatna: powyzej 17 cali

Bezsensu, 17" 16:10 będzie bardzo mały, a 17" 5:4 będzie miał taką samą
rozdziałkę jak 19", ale mniejszą plamkę. Oślepniesz przy tym.

> Format obrazu: conajmniej 16:9

Nie ma takich monitorów (no dobra, jest jeden, ale nie u nas, i kosztuje
fortunę :). Są 5:4 i 16:10

> Jasnosc: conajmniej 300 cd/m2

I tak ustawisz na 30%, bo inaczej oczy ci wyparują.

> Kontrast: conajmniej 700 : 1

A to zgoda.

> Czas reakcji: dobrze by bylo ponizej 8 ms

Matryc TN nie bierzemy pod uwagę.

> Rozdzielczosc: min. 1280x1024

Aha. No to jest rozdziałka 19" 5:4

> Odswierzanie: przy podanej wyzej rozdzielczosci powyzej 70 Hz
> DVI i Pivot

Z tego co tu napisałeś, to najlepiej chyba podpasuje ci Samsung 940FN.
Najtaniej dostaniesz go już w okolicy 1500zł.

Tak notabene:
Panoramiczne monitory z pivotem to nie u nas niestety, chyba że stać cię
na wydatek powyżej 2 tysięcy złotych (nie określiłeś ile masz zamiar
wydać, więc zakładam, że zdajesz sobie sprawę, że najtańsze godne uwagi
panoramiczne monitory kosztują u nas 1600-1800zł).
Najtańszy sensowny monitor panoramiczny dostępny w Polsce to Belinea
102035W (już od 1660zł), chociaż ja polecam ViewSonic VX2025wm (1800zł).
Oba na identycznej matrycy P-MVA, ale ViewSonic ma lepszą elektronikę,
możliwości regulacji obrazu z poziomu OSD, warunki gwarancji i design
(ale to już kwestia preferencji.)

--
PaRaGaS                   /\/\
gg: 1184355             =(~.~=)         http://www.last.fm/user/PaRaGaS