Re: Pierwszy komputer :-)

Autor: Dygi <dygimail_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 26 Aug 2006 - 17:23:23 MET DST

Dnia Sat, 26 Aug 2006 17:05:36 +0200, :: Solana :: napisał(a):

> Witam grupe!

Witaj.

> Mam powazny zamiar zlozyc sobie komputer. Nigdy tego nie robilam wczesniej,
> choc mam dosc duze doswiadczenie w wymianie dyskow, pamieci, roznych kart
> itp (na potrzeby domowe).

Takie doświadczenie w 80% Ci wystarczy. Reszta to ostrożność i umiejętność
czytania.

> Wiem jednak, iz zlozenie wszystkiego nie oznacza, iz calosc bedzie dzialac a
> tego najbardziej sie boje. Czy tego da sie uniknac?

Nigdy w 100% :) Skąd masz wiedzieć czy zadziała, zanim podłączysz.

> Poza tym - co innego
> jest wymienic karte graficzna ze starej na nowa, a co innego zlozyc komp. od
> podstaw.

Niezauważalne różnice w trudności :)

> Jak mi radzicie - czy zainwestowac od razu w "gorna polke" czy moze
> zaczac od najtanszych komponetow, aby uniknac duzych strat w razie "wypadku
> przy pracy" ;-)

Obecnie wiekszość (jeślie nie wszystkie) komponenty są tak zaprojektowane,
że nie ma możliwości pomylenia wtyczek / kabelków. No może w 95% :) A te 5%
to nie zaszkodzi sprzętowi (np odwrotne podłączenie kabelka ATA).

> Komputery musze miec co najmniej 2 nowe, wiec nic sie nie
> zmarnuje.

Po co liczyć od razu na straty :)

> Jaka wybrac plyte glowna (od tego chyba trzeba zaczac)?

I tak i nie. Płyta determinuje procesor (i często RAM) a procesor w drugą
stronę, determinuje płytę (zbiór płyt).

> Wybrac tania czy
> bardziej zaawansowana? Czy dla przecietnego uzytkownika ma to jakies
> znaczenie?

Zależy co przeciętny użytkownik będzie na tm sprzęcie robił. Określ w jaki
sposób i jak mocno sprzęt będzie użytkowany. Łatwiej będzie Ci polecić
"moc" zestawu.

> Widze, ze teraz sa one zintegrowane z wieloma innymi kartami
> (sieciowa, graficzna itd)....

Większośc. Aczkolwiek zawsze (prawie) można te funkcje wyłączyć w BIOS'ie i
dołożyć zewnętrzną kartę.

> Dziekuje i pozdrawiam,

Również.

--