Najtańszy mobilny internet? na starym sprzęcie.

Autor: Yarroll <yarroll999_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 26 Aug 2006 - 13:26:42 MET DST

Witam!

Mam taki problem. Muszę niestety szybko załatwić sobie mobilny internet (w
samochodzie). Wiadomo że idealnie byłoby kupić nowego laptopa (parę K) i
modem z wszystkimi bajerami (1.5 K) jednak kasa na to jest ograniczona :((
Internet potrzebny mi będzie do odbioru i wysłania mejli (niestety czasem z
dużymi załącznikami, - plikami Worda). Może dałoby się zaoszczędzić? Mam
starożytnego laptopa Toshiba Satellite 2520 CDT a system to Win98, USB 1.1 i
slot kart PCIMCIA 16-bitowy.

Parę pomysłów to:
1) Toshiba ma port podczerwieni więc może wystarczy kupić np. Nokię
Communicatora (9110 można chyba kupić bardzo tanio. Poniżej 100 w Alegro)
czyli używać tej Nokii jako najtańszego modemu np. z kartą SimData. Problem
1: nie wiem czy do mejla napisanego w Nokii można dołączyć plik Worda
napisany w laptopie? Problem 2: nie wiem czy Communicator 9110 obsługuje
GPRS, jeśli nie obsługuje to koszty mogą chyba być duże?
2) modem na USB np. taki
http://www.allegro.pl/item123208951_modem_gprs_solomon_zobacz_.html za 229
zł (najtansze co znalazłem i nie wiem czy pójdzie pod Win98)
3) modem na PCIMCIA, są i tanie i drogie ale wszystkie są 32-bitowe.

Co myślicie o tych 3 pomysłach? Może jeszcze jakieś inne opcje?

Dzięki. Pozdrawiam
Yarroll