Re: wymiana plyty z PIII na P4 - reinstalacja

Autor: Aidahow <dariuszsocha_at_dariuszsocha.com>
Data: Sat 26 Aug 2006 - 00:28:37 MET DST

Uzytkownik "Peptulis Amargolis" <adres_z_sygnatury@interia.pl> napisal w
wiadomosci news:cusue2tph2gqt0er6tavvg4jq8t6k2m9b5@4ax.com...

> kombinuje troche jak kon pod gorke, bo chcialbym z upgradeowac sobie
> procka: plyta na slot-1 na Intel 440ZX procesor PIII 450 - myslalem o
> przejsciowce na socket 370 lub o procku na slot-1 w okolicach 1 GHz,
> ale wszyscy odradzaja i proponuja przesiasc sie na Pentium 4.

To fakt - lepiej przesiasc sie na Pentium 4, a jeszcze lepiej na Core 2
Duo - tylko co z kasa?
Jesli juz stac by Cie bylo na Pentium 4 to szukaj czegos na rdzeniu
Northwood socket 478, chipset i865PE.
Pierwsze modele Pentium 4 byly nie udane - te najwolniejsze ~1.6 swoja
wydajnoscia byly zblizone do Pentium III 1,2GHz Tualatin.
A poza tym nie obslugiwaly HT (hiperwatkowosc).

Natomiast Jesli Pentium III to tylko na rdzeniu Tualatin - nie kupuj
Copermine.
Sa dwie najlepsze plyty pod ten procek - Abit ST6 i Asus Tusl2C. Obie na
i815EP.

> 1. czy plyta z P4 bedzie wymagala innego zasilania (zasilanie plyty
> glownej inna zlaczka)?? Mam standardowy zasilacz, co pasuje do mojej
> plyty

Tak - ATX 2.0 wymagane.

> 2. czy wystarczy mi zasilacz 260 W: obecnie zasila plyte, 4 karty PCI,
> 1 karte ISA, 1 karte AGP (prosta karta Diamond z jakiegos Della), dysk
> seagete 2 GB, WD 80GB, czasami podpinam inne dyski (testy,backupy),

Troche przy maly - conajmniej 330W.

> 3. czy bedzie konieczna reinstalacja systemu+soft? Slyszalem, ze mozna
> pokombinowac. Polegac mialoby to na tym, ze przed zamknieciem system i
> wymiana plyty, usuwa sie wszystkie urzadzenia (szczegolnie te
> systemowe) w menadzerze urzadzen. Nastepnie zamyka sie system,
> wymienia plyte. System startuje "wykastrowany" i zaczyna sobie
> rozpozanwac na nowo urzadzenia i instalowac odp. sterowniki (mowa
> oczywiscie o Win XP). Czy takie cos ma szanse sie udac?

Byc moze - to nie ta grupa dyskusyjna. Ale system po zmianie plyty i
procesora lepiej postawic od nowa.

> 4. czy bedzie konieczna rejstracja windows, bo system za duzo sie
> zmienil i nie obedzie sie od telefonu do milej pani w Microsoft Polska
> i wciskanie kitu.....

Znowu nie ta grupa dyskusyjna.
Jesli to windows OEM - to tak, bo system jest ten uzalezniony od plyty
glównej na której zostal po raz pierwszy zainstalowany.
Jesli to BOX - to nie.