Re: co wybrać (mobo, CPU, mem) - troche dlugie

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Thu 24 Aug 2006 - 23:10:23 MET DST

Użytkownik "Tomasz" <tomasz.atkaczunas!!USUŃ_TO!!@wp.pl> napisał w
wiadomości news:eckr6f$rht$1@news.onet.pl...
> Witam,
>
> planuje duży upgrade komputera - i stąd kilka pytań.
> Potrzebuję zakupić płytę główną, procesor, pamięć i obudowę, ew. grafike
> jesli nie bedzie jej na pokladzie.
>
> sprzet wykorzystywany bedzie przede wszystkim do obrobki zdjec i filmow
> (mie
> kodowanie do divx itp tylko montaz nieliniowy i authoring do dvd). oprocz
> tego "tradycyjne" zastosowania (poczta, net, czasami jakaś gierka).

"jakaś gierka" ? to zależy jaka, bo może się okazać że zintegrowana grafa
będzie zdecydowanie niewystarczająca.

> zakładam zakup w łącznej cenie 1500-2000 pln.
> teraz bardziej sprecyzowane oczekiwania:
>
> 2GB ramu (pewnie dual channel 2x1gb), dobrze zeby nie byla to max. ilosc
> jaką moze obsłużyć płyta;

Każda płyta z "Dual Channel" (AM2 / LGA775) może obsłużyć 4 x 2GB. Z tym że
pod Windows 32bit to realnie jakieś 3.5GB

> DOBRA (wydajna) plyta glowna - nie chcialbym jej wymieniac przez
> najblizsze
> kilka lat (hic).

W przypadku AM2 wydajność na każdej płycie jest taka sama, bo kontroler
pamięci jest w CPU.

> procesor - raczej dwurdzeniowy, ale "budżetowy" - na podstawce która jest
> przyszłościowa (AM2? lga 775?)

AM2 jest dość przyszłościowy bo jest kompatybilny z CPU AM3. Natomiast Intel
w przyszłych wersjach Conroe (4-rdzeniowce, wersje z wbudowanym kontrolerem
pamięci) zapewne "załatwi" niekompatybilność z aktualnymi płytami (mimo
"pinologicznej" zgodności).

http://www23.tomshardware.com/cpu.html