Re: slot 370 na slot1 - help

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Thu 24 Aug 2006 - 02:44:43 MET DST

Dnia 23.8.2006, Peptulis Amargolis napisał(a):

> a moglby to teraz ktos podsumowac?

IMO ciężko, bo już niewielu to używa. Ja mogę doradzić tylko i wyłącznie w
oparciu o stare doświadczenia z tą płytą.

> Chcialbym to zrobic, bo nie chce reinstalowac systemu oraz aplikacji.
> A upgrade procesora wydaje mi sie najbardziej sensownym wyjsciem.

Hmmmm, ja już kilka lat temu nauczyłem się tak instalować/dobierać
programy by mieć do nich dostęp niezależnie od ich położenia
(partycji/katalogu) i w miarę możliwości systemu (dot. wersji win).
Tobie też polecam. Mnie przydaje się zwłaszcza przy synchronizacji danych
laptop<>stacjonarka, bo (re)instalki robię... nigdy ;D - raz postawiony OS
działa do "śmierci" kompa, albo pozbycia się go przeze mnie. Baaaa, często
taki OS przeżywa kilka "grubszych" zmian hardware, w tym i MB.
Ad. kwestii prawnych dot. OS - nie robię nic nielegalnie. ;P

> Jezeli z tych dywagacji wynika, ze sie da cos z tym zrobic, to jaka
> przejsciowke mam kupic i jaki procek na tym pojdzie.

IMO przejściówka przy tej MB nie ma znaczenia (bo i tak nie wykorzystasz
potencjalnych jej możliwości, bo IMO płyta to "kupa"), co do CPU to tylko
na FSB 100 jeśli chcesz uniknąć kłopotów.
Jeśli jednak zaryzykujesz procek na FSB 133 to chętnie poczytam o Tym jak
to się pomyliłem. ;D

> Czy wystarczy, ze kupie procek na slot-1 w okolicach 1GHz np.Pentium
> III 1000 lub 933 i bedzie to chodzic?

Takiej gwarancji nie da Ci nikt, no może tylko ktoś kto ma taka płytę i mu
to zadziałało. Mi działało prawidłowo przy prockach SLOT1 i na
przejściówce FCPGA>SLOT1, ale FSB 100, wyżej... IMO loteria i ryzyko, np.
utraty danych (wiąże się to z nadtaktowanym PCI) - PAndy twierdzi, że to
'bullshit', ja faktycznie mogę źle pamiętać (choć dałbym sobie za to lewą
nogę ogolić), ale w jednym się zgadzamy - daruj sobie tę MB i kup coś
lepszego. Jego propozycja czegoś pod P4 jest nawet lepsza od moje dot.
FCPGA, zyskujesz prócz nowszej tech. CPU kilka bonusów jak np. USB 2.0
(chyba nie mylę się?).

> Czy lepiej z przejsciowka (bo jest dokladniejsza regulacja zasilania)
> i procesor na socket 370?

Nie każda przejściówka ma taką możliwość, a jeśli już ma to IMO nie jest
warta swej ceny = ~połowa sprawnej płyty gł. pod inny/nowszy socket.

> A czy jakis procek (chyba) Tualinium da sie
> uruchomic poprzez przejsciowke?

Da, ale nie przy ZX. ;D
Zapomnij!!!

> Ja potrzebuje konkrety!

Mało ich było do tej pory?

BTW. Jakbyś chciał znalazłem na jakimś starym "krążku" z backupami BIOSy
do tej MB - najnowsza to 2.2, choć AFAIR z jakiegoś powodu wracałem do
2.1.

--