Re: PROSZE O POMOC W SKOMPLETOWANIU KOMPUTERA

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl>
Data: Wed 23 Aug 2006 - 16:07:39 MET DST

Krzysztof <kgkrzysztof2@poczta.onet.pl> wrote:

> Jestem laikiem w tych sprawach, podstawowa obluga komputera na
> poziomie kiepskim. Musze miec dobry komputer dla dzieci na prezent, do
> gier, internetu, edukacji itp.

            Do internetu i edukacji to hoho jest to co masz. Napisz wprost:
dzieci wierca dziure w brzuchu bo chca pogac. Z tego zestawu na dobra
sprawe do wykorzystania jest tylko HDD (a i on pewne PATA, a nowe plyty
maja max 2 takie urzadzenia - trzeba pamietac jeszcze o dyskach optycznych)
bo pamiec to juz na dzis niemal obowiazkowo DDR2 przy skladaniu nowego
komputera, a R9500 do gier na dzis jest juz za slaby.

Taka moja sugestia: zostaw sobie ten konfig by nie walczyc o dostep do
komputera z dziecmi albo sprzedaj w calosci zostaiajac tylko HDD, poszukaj
znajomego z ktorym przejdziesz sie na Batorego i kazesz sobie jednej z firm
(chocby w Enderze) zlozyc konfig na zqamowienia od zera, bo takie
dzierganie jesli chodzi o wydajne rozwiazanie do gier nie ma sensu -
ostatrnio zmienilo sie praktycznie wszystko, mobo, podstawki pod CPU,
zlacze grafiki, interfejs dyskow, rodzaj zasilacza (to ze to nadal ATX nie
przesadza o fakcie, ze nowy konfig czesto potrzebuje zasilacza 24pin z
podwojna linia +12V i zasilaniem PCI-E.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl