Re: jaki laptop kupić

Autor: KaNo <fluor_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Tue 22 Aug 2006 - 19:00:15 MET DST

Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf@sergiusz.com> napisał(a):

> [...]
Lenovo,

> Tak, ja to wiem że nie planuje zakupu Thinkpada tylko Lenovo :)
> Trochę o tym wszystkim poczytałem :) powiedzmy że akurat tą kwestie mam
> opanowaną. Coś jeszcze w tym przedziale cenowym i w wymaganiach znajde,
> czy spenetrowałem rynek dokładnie? :)

Nie znam rynku polskiego. Mam jednak dlugie doswiadczenie z laptopami,
przewinelo sie ich sporo przez moje rece. Laptopy, jezeli maja byc
faktycznie mobilne, musza spelniac zupelnie inne wymagania niz komputery
stacjonarne. Dlatego typowe parametry przy wyborze desktopa jak szybkosc
procesora, ilosc pamieci, wielkosc dysku nie sa az tak istotne (w rozsadnych
granicach, zaleznie od zastosowania). Na pierwszy plan wysuwaja sie
natomiast dane/informacje konstrukcyjne. Jakosc materialow, chlodzenie,
ekran, klawiatura, bateria, waga. Dodatkowa trudnoscia jest fakt, ze wiele
wad konstrukcyjnych ujawnia sie dopiero po dluzszym czasie uzytkowania, wiec
nie znajdzie sie ich w typowych testach sprzetowych. Dobra konstrukcja
wymaga lat doswiadczen i dlugich testow, firmy najczesciej testuja swoje
modele na klientach. Dlatego laptopy nowych firm na rynku najczesciej
obarczone sa wieloma ukrytymi wadami. Dobrym przykladem jest Dell, ktorego
laptopy kilka lat temu byly tanie i beznadziejne. Powoli jednak poprawiali
kolejne rozwiazania i obecnie produkuja juz zupelnie niezle laptopy,
oczywiscie cena jest juz inna. Podsumowujac, warto wybrac laptop renomowanej
firmy, nawet kosztem gorszych parametrow, czasem nawet rozejrzec sie za
uzywanym modelem. I nie bac sie tego ostatniego rozwiazania, bo po roku ten
uzywany moze byc w lepszym stanie od "nowki". Renomowanych firm jest tylko
kilka: ThinkPad (IBM, Lenovo), Dell, HP, Toshiba i to chyba tyle. Za innymi
rozgladac sie za pare lat, o ile beda nadal produkowali laptopy.
Pozdrowienia.