Re: Cichy zestaw - moja konfiguracja ...

Autor: Larus <larus_at_silesianet.pl>
Data: Mon 21 Aug 2006 - 11:55:19 MET DST

Indywiduum zwane *PSYLO*, w wiadomości
<ecan93$2t5$1@nemesis.news.tpi.pl> wyprodukowało:

> Nie przesadzajmy ;) Jest chłodny i to nie podlega dyskusji, jednak 5 W i
> 35 W w load to przesada.

Przecież nie przesadzałbym. To zmierzone wartości.

> Z resztą przy zerowym ruchu powietrza nawet te 35 W do
> odpromieniowania do bardzo dużo

Słusznie, przy zerowej zagotowałoby się.

> (choć w rzeczywistości powiedziałbym 55-60 W).

Na szczęście tyle nie ma ... To wartości ~ X2 3800+

> Tzn jak dobrać? Zapomnij o takim układzie. Żywotność sprzętu spadnie do

Powiedz to mojemu serwerkowi :)

> 1-2 lat. Podobnie wygląda sprawa w przypadku wielu układów WC, zapomina
> się o nawiewie na elektronikę płyty głównej a potem pojawiają się
> pytania "dlaczego mi po pół roku padła taka dobra PG" ;)

No jeśli ktoś jeszcze podkręca... :) Przy odpowiednim odkręceniu i
undervoltingu problem układów zasilania na płycie się rozwiązuje.
Najgorszy jest zasilacz. Po wyłączeniu wiatraka nagrzewa się dość
piekielnie, ale później temp. już nie rośnie (Enlight 230W).
Pasywna grafika to już żaden problem. Choć IMHO to już jest sztuka dla
sztuki, bo zawsze pozostaje dysk, chyba, że ktoś podłączy sobie czytnik
CompactFlash na IDE i kartę powiedzmy 2-4GB :-)))

> Wystarczy, że dobrze zamontujesz dwa wentylatory 120 mm. Będą
> praktycznie niesłyszalne a zrobią co do nich należy.

Wiem o tym, dlatego podobnie poradziłem autorowi wątku :)

--
Dawid "Larus" Paszkowski <larus@epf.pl>