Re: plyta do Intel Core2 Duo

Autor: Aidahow <dariuszsocha_at_dariuszsocha.com>
Data: Sun 20 Aug 2006 - 23:00:48 MET DST

Użytkownik "mateusz" <muchafly@NOSPAMicpnet.pl> napisał w wiadomości
news:ecadbr$lhv$1@inews.gazeta.pl...

> no tak, tylko program musi wykorzystywac karte graficzna

Tak, to podstawa :)

> Prawdopodobnie bede zmuszony do kupienia plyty bez grafiki i dokupienie
> osobno grafiki, bo maly jest wybor.No trudno, to koszt jakis 200zl.
> Zobacze
> co w sklepach jutro beda mieli.
[...]
> A jaka plyte bez grafiki mozesz polecic do tego procesora
> Ramy chyba kupie ddr2, 800MHz - 1GB

Wiadomo, że nie każdy lubi bawić się w podkręcanie ale IMHO kupując już Core
2 Duo szkoda nie wykorzystać potencjału tego procka - zwłaszcza w modelu
1,86GHz którego spokojnie można podkręcić do 2,8Ghz bez zmiany napięcia.
Kupując Core 2 Duo - warto kupić płytę która umożliwi podkręcanie.
Nie dawno sam zmagałem się z dylematem wyboru płyty na Core 2 Duo - decyzja
padła na P965 z oczywistych względów i dwie płyty na nim (już mniej
oczywisty wybór):

1. Asus P5B Deluxe
Podałem link do wersji z Wi-Fi - to jedyna różnica, wersja bez jest tańsza

2. Gigabyte GA-965-DS4

IMHO liczą się tylko te dwie płyty pod 965. Jest jeszcze jedna lepsza z
lepszym układem zasilania (cztery trójfazowe moduły zasilające) - Gigabyte
DQ6 ale jest o 200zł droższa, jak dla mnie ta różnica byłą nie do
przeskoczenia więc odrzuciłem ten model na dzień dobry.

Jako, że Asusa nie udało mi się sprowadzić (była wersja w wielu sklepach -
była jedynie wersja z WiFi) wybór padł na Gibabyte.
Dlaczego nie odrazu Gigabyte? Po pierwsze to bałem się, że radiator SP2 od
graficznej będzie się stykać z radiatorem na mostku północnym - jest bardzo
blisko. W Asusie jest kilka mm dalej. Jak się okazało - jest co prawda
bliżej... ale jest niższy! Dlatego jest około 5mm przestrzeni. No a po
drugie - nie miałem zaufania do płyt Gigabyte, może daltego, że od zawsze
lecę na przemian Abit/Asus. W PB5 Deluxe niewątpliwie jest przyjaźniejszy
bios oraz lepszy programik do temperatury, napięcia, obrotów pod windows. W
DS4 również takowy jest ale inny - mniej przejżysty a w dodatku nie można go
wrzucić na pulpit na stałe. Ale to pikuś w porównaniu z budową. Co do
budowy - Gigabyte ma o niebo lepsze chłodzenie (piękne cztery radiatory
połączone silent-pipe) i każdy kondensator jest z tych lepszych, w Asusie
tego nie ma.

Mam tego Gigabyta więc z czystym sumieniem mogę Ci go polecić - to świetna
płyta! Po podkręceniu pamięci z 5-5-5-15 na 4-4-4-12 i procka na @2,8 chodzi
mi w pełni stabilnie, jak narazie zero problemów (odpukać!). W PC Mark'u
2005 mam CPU:7165 a MEMORY:5971 :)