Re: Cichy zestaw - moja konfiguracja ...

Autor: Larus <larus_at_silesianet.pl>
Data: Sun 20 Aug 2006 - 17:07:50 MET DST

Indywiduum zwane *cert*, w wiadomości
<8a913$44e87398$3eb348ca$886@news.chello.pl> wyprodukowało:

> bardzo dziekuje Ci Larus za szczegolowa odpowiedz
> pare jeszcze moich pytan i uwag..

Postaram się :)

> nie chce sie pakowac w AMD X2 lub C2D bo ten komputer chce aby sluzyl mi
> tylko do netu, office itp, gry tylko sporadycznie i starsze ( z braku czasu
> teraz ;-((

I w sumie słuszne podejście... Bo różnica cenowa i tak jest koło 300zł.
Będziesz chciał kiedyś to zmienisz...

> wiec wybieram jakiegos 7300GT pasywnie chlodzonego-sklaniam sie albo ku
> Gigabyte albo Gainward (chyba ten :-))

Aha, tak myślałem, że coś w ten deseń wybierzesz. OK.

> dysk tez cichy wiec decyduje sie na Samsung 250GB SATA 2 8MB (moze na tej
> sacie nie bedzie glosny i nie padnie :-) duzo pochwal zbiera wiec tym razem
> sprobuje Samsunga mimo ze moj obecny kilkuletni Seagate nie zawiodl mnie
> jeszcze...

Dysk jest ok, ale jeśli przykręcisz go na sztywno do klatki/stelaża w obudowie
to to będzie najgłośniejszy element kompa. Warto by go odizolować np:
- Sharkoon VibeFixer
- Scythe QuietDrive

W tym względzie nowe Barracudy .10 z opinii innych userów wydają
się lepsze. Choć też warto by przynajmniej wcisnąc jakieś gumki między
klatkę na dysk, niektóre obudowy mają tak firmowo, dlatego pytałem co
wybrałeś...

> Ninje juz kupilem i chce ja bez wentylatorka na tym 3500+ (podobno sie nie
> grzeja te AMDki, ja jade teraz na stacj na AMD 1200 wiec wiem co to grzalka,
> ale cichutki zalman daje rade)zamontowac, mam nadzieje ze za goraco nie
> bedzie w srodku, wyprobuje jeszcze ta nowa technologie Cool'nQuiet AMD bo do
> netu "mocy" mi nie trzeba :-)wiec moze sam pasyw da rade

Zgadza się, jeśli włączysz C'n'Q i nie będziesz obciążał procka w 100%
to spokojnie powinna dać radę pasywnie.

> aha, pamiatki wezme chyba jednak 2x512 geila 400Mhz, szkoda mi jednak kasy
> na wiecej w tym wlasnie zestawie a 1GB chyba bedzie ok ?? w kazdym razie na
> lapie mi wystarcza....

Ujdą ;) Choć Geile wśród serwisowców nie mają rewelacyjnej opinii...

> co jeszcze....aha, wszystko bedzie chodzic w budzie Antec Plusview II...

Buda jakościowo git. Jeśli nie ma w zestawie, to może będziesz
potrzebował wiatrak na tył obudowy (przy tym pasywnym wariancie Ninji).

> co tam moge jeszcze dokupic do wyciszenia kompa..???myslalem o Scythe Box do
> twardego dysku za 140zl w cooling.pl...warto ??

Dobre, ale trochę drogie. Polecam też to co wcześniej podałem Sharkoona.

> ew jakies jeszcze maty tłumiace...chcialbym jednak miec cichego

Maty nie zaszkodzą, ale zwiększą trochę temp. Przy czym tutaj nie ma co
wydawać kasy. Karimaty z supermarketu albo taka gąbka akustyczna za parę
zł i samemu powycinać.

> kompa...nawet jakis czas temu myslalem o pasywnym zasilaczu Yesico
> ale...boje sie go zamontowac bo wtedy musialbym zrobic przeciag w budzie a

No możnaby. Ale wtedy już jakiś wentyl wywiewowy musi IMHO być, bo
się zagotuje mimo energooszczędnych komponentów...

Poza tym możesz mieć problem z pasywnym chłodzeniem chipsetu. NF4 się
cholernie grzeje i przy pasywnej karcie Zalmanik może nie wyrabiać.
I tutaj lepszym wyborem byłaby jakaś płyta na chipsecie ATI, problem w
tym, że są dość rzadkie...

> to tez halas....kolejny komp za rok juz na C2D postawie na pasywnym...

;) Pełna pasywność jest bardzo kłopotliwa, a mając i tak źródło hałasu w
postaci mechanicznego dysku twardego, spokojnie można dodać 1..2
wyciszone wentylatory pracujące ciszej od dysku...

--
Dawid "Larus" Paszkowski <larus@epf.pl>