Re: Bardzo cichy zestaw-propozycja.

Autor: Tomek Banach <tbanan_bez__at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 19 Aug 2006 - 03:33:44 MET DST

Jaroslaw Banachowicz wrote:

> O ile sie orientuje to wszystkie tzw polpasywne zasilacze reguluja
> wiatrak na podstawie temperatury - bo w koncu jego funkcja jest jej
> obnizanie. Moim zdaniem lepiej kupic porzadny tradycyjny zasilacz niz
> duzo drozsze wynalazki marketingowe.

Moim zdaniem pomysl pojscia krok dalej i nie tylko zwalniania
wentyaltora a zatrzymywania go kiedy to nie jest konieczne wydaje mi sie
naprawde sensowny. Tylko kwestia tego aby te zasilacze byly dopracowane.
Co byc moze nigdy nie nastapi bo zwyklemu czlowiekowi jest to w miare
obojetne a prawdziwy maniak skoro jest gotowy wydac jzu zznaczaco
grubsza kase na polpasywnego to dolozy jeszcze troszke i kupi w pelni
pasywnego.

Producenci zauwazaja juz potrzebe ciszy stad sprzetowa regulacja obrotow
na procesorach, karty graficzne i mostki chlodzone pasywnie z duzymi
radiatorami. Jest juz mozliwy odczyt temperatury z procesora grafki
dysku twardego. W zasadzie dorzucic jeszcze temperature zasilacza i
powietrza w obudowie na kabelku i zebrac calosc do kupy tworzac
kompleksowy system chldzenia komputera, ktory bedzie nadzorowal
temperatury i w zaleznosci od potrzeb wlaczal lub wylaczal odpowiednie
wentyaltory.

--
Pozdrawiam Tomek