Re: jaka karte graficzna DO 200 ZL

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Thu 17 Aug 2006 - 18:55:27 MET DST
Message-ID: <ec273l$sug$1@atena.e-wro.net>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"

Użytkownik "Leszek K" <leszek60.wytnij@neostrada.pl> napisał w wiadomości
news:1jqzl447dvb98$.3irlclehi0n5.dlg@40tude.net...
> >>
> >> Bo więcej kosztuje, a nic nie zyskasz na wydajności ?
> >> http://twojepc.pl/html/pci-e_2005_q1_1/t15a.gif
> >>
> >
> > Trochę zmieniło się już od czasu tego testu. Teraz już gry korzystają z
> > 256MB i 512MB video-pamięci (przy ustawieniu w grze rozmiaru tekstur na
> > "Highest"). Jak braknie pamięci na karcie, to reszta tekstur będzie w
RAM
> > systemowym. Na wydajność nie ma to wpływu, ale znacznie zmniejsza to
ilość
> > RAMU dla samej gry. Jak ktoś ma 1GB RAM to bez znaczenia, ale przy 512MB
RAM
> > zacznie wtedy mocno chrupać HDD. Oczywiście można też grać przy
teksturach
> > "Low / Medium", wtedy wszystkie tekstury zmieszczą się w 128MB pamięci
karty
> > graficznej
>
> Highest na R9550? Możesz mu tam ładować pamięci do woli, a i tak tego nie
> ucięgnie.

Ale mi chodziło o ten JEDEN parametr (rozmiar tekstur), a nie cały
predefiniowany zestaw wszystkich opcji. A rozmiar tekstur ma wpływ
praktycznie tylko na wielkość pamięci graficznej, nie zwiększa obciążenia
dla fillrate czy shaderów (karta graficzna da ten sam wynik framerate
zarówno dla tekstur Low jak i High, przy założeniu że reszta parametrów jest
taka sama)
Received on Thu Aug 17 19:00:16 2006

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 17 Aug 2006 - 19:51:15 MET DST