Re: Fujitsu-Siemens Amilo Pro V3205-62E2PL - czy warto kupić ?

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Wed 16 Aug 2006 - 13:00:50 MET DST

Dnia 16.8.2006, ikselka napisał(a):

> Córka wcale nie jest wymagająca - żadne bajery jej nie "biorą", ale

Dobra, dobra, "coś" musi być. ;D

> ponieważ ma to być prezent-niespodzianka na rozpoczęcie studiów
> doktoranckich, to nie mogę z nią niczego uzgodnić. Dlatego ważne
> jest dla mnie, aby parametry notebooka były na tyle dobre, aby mógł
> posłużyć jej parę lat głównie do pracy naukowej - mam nadzieję,
> że na doktoracie się nie skończy ;-) no i przy okazji do celów
> typowych dla normalnego użytkownika komputera/internetu. Gry
> odpadają, to jej nie interesuje, więc grafika ma się nadać do
> oglądania filmów i robienia/oglądania prezentacji.

Hmmmm, na ~12" matrycy film? Zrobiłem to raz - nie polecam. ;D
Ale nie jest źle, ten FS ma wyjście D-Sub, do którego podłączy każdy
monitor (zawsze to większy ekran i wygoda*) a także wyjście S-Video, więc
wyświetlenie prezentacji czy filmu na TV albo projektorze (niektóre także
przez D-Sub) nie będzie problemem.

*bardzo często w pracy i w domu podłączam laptopa jak stacjonarny pod
monitor, mysz, klawiaturę, sprzęt audio.

> Wydajność
> procesora - myślę , że tu wystarczy. "Obliczenia" to skrót myślowy
> - chodzi o sprawne działanie Accessa , Excela,

To na 100%.

> AutoCada itp. podobnych aplikacji przy dużej ilości danych.

Z tym mogą być problemy, ale tylko przy naprawdę dużych projektach - no
ale to też zależy jak duże to projekty, "najmocniejsze" maszyny mogą mieć
z tym problem. Ogólnie powinien "dać radę". ;D

> Powtórzę pytanie o Linux: nie wiem, czy sa wersje ww aplikacji pod
> ten system? - to ważne, proszę o odpowiedź.

Do większości są, ale bywają z tym większe lub mniejsze problemy. Jeśli
ktoś z Jej współpracowników używa któregoś z Linuxów to nie będzie
problemów ze zdobyciem potrzebnego oprogramowania. Jeśli jednak córka
nigdy nie miała styczności z tym OSem to nie polecam jako jedynego
rozwiązania - najlepiej równolegle do Win - później sama może wybrać.

> To chyba zdecyduje w
> wyborze między omawianymi dwoma modelami.

BenQ nie polecałbym jako notebooka, owszem firma znana z bardzo dobrych
nagrywarek, ale jak dotąd to chyba tylko to się sprawdziło na rynku (no
może jeszcze tel. BenQ-Siemens) - z resztą sprzętu stosunkowo niedawno
pojawili się na rynku i ten zweryfikuje co jest warty.

> Dziękuję za wszystkie
> dotychczasowe wypowiedzi, sa one dla mnie bardzo (!!!) cenne :-) i
> czekam na następne w sprawie tego Linuxa, który owszem, szanuję i
> trochę znam, ale nie wiem, jak z oprogramowaniem :-) Pozdrawiam
> wszystkich wypowiadających się, bardzo mi pomogliście :-)

NP

IMO oba te laptopy się nadają, ale wybrałbym FS za trochę nowszą
technologię (CPU, jest troszkę mniejszy i lżejszy) i to, że są już (jako
firma) trochę na rynku i cieszą się dobrą opinią jak na sprzęt za tę cenę.
Za przemawia także Windows w komplecie.
Niezależnie od Twego wyboru myślę, że córka będzie zadowolona, w końcu
"darowanemu koniowi...". ;D

--