Re: odzysk danych skasowanych przypadkowo

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 16 Aug 2006 - 12:21:15 MET DST

Użytkownik "cudaczek" <edward.kasprzyszak@neostrada.pl> napisał w wiadomości
news:ebupne$9mm$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości

> na
>>
> Co to znaczy nie instaluj na "partycji, z które usunełaś.." - usunułem
> katalog "e-booki" i nie wiem gdzie był.

Cóż, tylko Ty możesz wiedzieć, gdzie trzymasz własne pliki ;-).

> Czy nie ma jakiejś łopatologicznej
> instrukcji - jestem tylko filologiem.

A ile masz "literek" do zapisu danych - tylko C, czy też np. D, E i dalsze?
Te literki oznaczają partycje, czyli odpowiednio przygotowane ciągłe obszary
na dysku pod zapis plików. Jeżeli usuniesz jakiś plik z danej "literki", to
system prędzej czy później coś zapisze w zwolnionym miejscu uniemożliwiając
tym samym całkowicie odzyskanie stamtąd skasowanego pliku. Poza tym
odzyskiwany plik powinien (a raczej w wielu programach musi) zostać zapisany
na osobnej partycji/dysku. Może to być np. dysk podpięty przez USB lub po
prostu USB Pen.

BTW stąd prosty wniosek, że na dysku należy mieć co najmniej dwie partycje,
aby w podobnej do Twojej sytuacji móc bezstresowo odzyskiwać dane.

> Dziekuje za błyskawiczne rady. A na złośc komputer wyaczył sie w momencie
> czytania maili od Was - chyba pogorszyło sprawę?

Raczej tak - podejrzewam bowiem, że system masz na tej samej "literce" co
skasowane dane. Niestety każde uruchomienie Windows powoduje zapisanie wielu
nowych plików. Co prawda mechanizm zapisu jest tak skonstruowany, że
ostatnio zwolnione klastry są zapełniane najpóźniej, ale jeśli na tej
partycji było mało miejsca to Twoje skasowane pliki mogły już zostać
nadpisane.

P.S. NTG znaczy NieTaGrupa - z Twoim problemem należy udać się właściwą
grupę zajmującą się Twoim systemem operacyjnym, np.
pl.com.os.ms-windows.winnt, alt.pl.comp.os.windowsxp albo
ms-news.pl.windowsxp. Ta grupa zajmuje się *wyłącznie* sprzętem. Poza tym
przeczytaj niżej nieco całkiem ciekawych informacji na temat jak pisać posty
na grupy dyskusyjne - albo przyjrzyj się chociaż, jak to robią inni...
http://klub.chip.pl/wincat2/news/estetykieta.htm

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/