Karta ATI i dwa problemy

Autor: Paweł Tomaszewski <peval84_at_gezate.pl>
Data: Tue 15 Aug 2006 - 21:12:20 MET DST

Jest sobie komputer z ATI Radeon 9600 (256MB) oraz z już nieco starym
monitorem. Monitor z racji wieku nie da się za bardzo rozjaśnić. Przez co
do czasu zakupu nowego, pulpit oraz gry są troszkę za ciemne.
Pomaga ustawienie parametrów obrazu (gamma, jaskrawość, kontrast) w
zaawansowanych ustawieniach sterownika karty graficznej (zakładka "Barwa").

Niestety kiedy wszystko ustawię, zastosuję zmiany i zapiszę profile to co
prawda pulpit wygląda jak powinien ale tylko do czasu uruchomienia jakiejś
gry. Po wyjściu z niej komputer nagle "zapomina" o tych ustawieniach i znów
pulpit i gry są przyciemnione.

Jak znów wchodzę do zaawansowanych ustawień to wystarczy, że tylko kliknę
myszą na zakładkę "Barwa" i ustawienia działają na nowo. Oczywiście do
czasu uruchomienia gry.

Proces instalacji sterowników był u mnie nieco nietypowy.
Najpierw zainstalowałem sterowniki z płyty CD dołączonej do karty. Były to
Catalyst 6.1. Dodatkowo, jednocześnie ze sterownikiem, zainstalowałem
Control Panel z którego korzystam. Jakiś czas później nadinstalowałem na to
Catalyst 6.7.

Może zamiast Control Panela powinienem używać tego wielkiego Catalyst
Control Center?

Jest jeszcze jeden problemik. Kiedy uruchamiam GTA:SA to widzę propagandowe
obrazki na początku, czyli logo nVidia itp. A kiedy ma się zacząć pierwszy
filmik, ten z logo Rockstar, gra się minimalizuje do paska zadań. Dopiero
jak kliknę to robi się full screen i można grać. Niby nic, ale denerwuje. W
jakiegoś nowego pinballa zrobionego w 3D w ogóle nie mogłem przez to zagrać
ponieważ po naciśnięciu przycisku na pasku, pokazał się tylko czarny ekran.

Jakieś porady? Pomysły?

--
"Jeżeli ktoś uderzy cię w policzek, kopnij go w drugi."
    * odpowiadając na mail zamień a<->e w adresie *