Re: Spolszczenie programu

Autor: Zenobiusz Zimny <zimnyzenon_at_hotmail.com>
Data: Tue 15 Aug 2006 - 12:00:35 MET DST

Jednostka qni@op.pl nastukała w
news:7d16.00000159.44e0d750@newsgate.onet.pl:

> użyłem resource editor niestety jak otworzyłem plik to nic się nie
> pojawiło oglądałem wszystkie dll ale menu nie odnalazłem. wtedy
> przeglądałem pliki notatnikiem we wszystkie jest jakiś bełkot oprócz
> jednego. wszystkie błędy które program pokazuje są wyczytywane z pliku
> pomyślałem ze menu tez musi być wczytywane z jakiegoś pliku i tak jest
> tylko plik jest jakoś zakodowany macie pomysł jak to "przetłumaczyć"?

Człowieku... To o co pytasz kompletnie nie pokrywa się z tematyką tej
grupy. Ale to jest mniejszy problem. Większy, to *jak* pytasz. Otóż z
całego wątku wiem tylko tyle, że masz *jakiś* program "symulator golfa"
i chcesz go zlokalizować na polski. No super. Tylko zapomniałeś napisać
pod jakim systemem ten program odpalasz (tj. czy to jest DOS, Linux,
Windows). Od ustalenia tego "drobiazgu" powinieneś zacząć. A następnie
zadać pytanie w grupie z nim związanej. Chociaż tu może bardziej by
pasowała pl.comp.programming, albo apcoh (na wszelki wypadek nie podam
rozwinięcia skrótu, musisz go sobie wygooglać), bo pytanie jest raczej
z tego gatunku. Podsumowując: nie wiemy nic o Twoim cudownym symulatorze
gry w golfa, a Ty chcesz, żeby ktoś Ci w jednym poście przekazał całą
wiedzę inżyniera lokalizacji?

Mimo wszystko parę hintów dam:
- zacznij od znalezienia fragmentów interfejsu użytkownika w plikach,
  czyli ustalenia gdzie to tak naprawdę siedzi.
- jeżeli nic nie znajdziesz, to są możliwe dwie opcje:
  -- źle szukasz (:>), na przykład zapominasz o drobiazgu w rodzaju "&"
  -- plik wykonywalny jest spakowany (z reguły UPX-em), podejrzeć
     potrafi np. Restorator

HTH,
Zenon.