Re: Potrzebne przyśpieszenie - jaki procesor/płyta?

Autor: to_wytnij <_at_(to_wytnij)o2.pl>
Data: Mon 14 Aug 2006 - 14:11:53 MET DST

beatman@poczta.fm napisał(a):
> Witam
>
> Mam płytę główną MSI 865PE/G Neo2, a w niej Celerona 2.40, 2x256MB
> RAM
>
> Zacząłem pisać programy przetwarzające strumienie video i wszystko
> działa zbyt wolno :)
>
> Chciałbym zasięgnąć waszej rady w sprawie zakupu nowego
> procesora/plyty głównej.
> Środki dość skromne - 500zł, ale na pewno da się za to kupić coś
> szybszego niż to co mam obecnie.
>
> Interesowało by mnie wsparcie wielowątkowości. Czy moja obecna
> płyta obsluguje procesory
> z technologią HT?

> [...]
Cóż, będzie raczej ciężko. Z tego, co wiem, płyta ta oferuje złącze
socket 478, a takie procesory obecnie bardzo ciężko dostać, gdyż jakiś
czas temu wyszły już z produkcji. W sumie jak się pobiega po sklepach,
to gdzieniegdzie się coś jeszcze z zapasów znajdzie, ale jak mówię,
będzie ciężko. Poza tym chyba jesteś skazany na kupno Pentium, gdyż
(tego nie jestem pewien, musiałbyś sprawdzić na stronie MSI) płyta ta
nie obsługuje Celeronów D. Ma za to obsługę HT i to powinno działać bez
problemu, o ile znajdziesz odpowiedni procesor (a HT oferuje tylko
Pentium). I na koniec jeszcze mała rada - na stronie MSI przy opisie
niemal każdej płyty jest lista kompatybilnych procesorów - warto tam
zajrzeć przed zakupami.

Pozdrawiam.