Re: Realtec AC97 ALC658 vs. SB Live Value

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Mon 14 Aug 2006 - 09:28:07 MET DST

> Gwoli ścisłości OEM a Value to dwie zupełnie inne rzeczy.
> OEMowe były również wersje "Player" - po prostu bez pudełka itd.

Bardzo mozliwe. Moja pamiec bywa zawodna...

http://xprim01.webz.cz/Benchmarks/Sound_tests/Realtek%20AC97%20Audio.htm

> Mnie się wydaje, że w tych Live! były używane kodeki Sigmatela,

A nie bylo tak, ze na front byly jedne a tyl inne?

> EMU to "tylko" DSP - to tak na marginesie.

Powaznie? ;)

> Wykresy w teście Realteka wskazują na jakieś zewnętrzne źródło zakłóceń
> w okolicach 1KHz.

No i tutaj przechodzimy do jakosci dzwiku "kart zinegrowanych"...
Uklad moze sobie miec teoretyczny SNR powyzej 100 dB... tylko co z tego.

> Popatrz jednak na IMD z Live - które wynika zapewne
> z resamplingu do 48KHz!.

A i owszem.... jedna ze slabszych stron Live!
Dla tego tez obecnie gosci u mnie spomniany juz XFire. ;)

Pozdrawiam,
Vituniu.