Re: DDR Ram w trybie dual

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Sun 13 Aug 2006 - 00:57:48 MET DST

Użytkownik "zbych" <zbyszek@usunbox.net.pl> napisał w wiadomości
news:ebk2d4$9vc$1@mx1.internetia.pl...
> Pytanie do znawców : mam 2x256MB dual Twinmos. Planuje zakupic dodatkową
> parkę też 2x256MB dual Twinmos, oczywiście te same timingi.

Dlaczego oczywiście ? W praktyce mogą być inne timingi, ręcznie ustawisz je
na te od słabszej pary. I tą słabszą parę wstaw w Dual nr.1 (zazwyczaj sloty
1 i 3), lepszą w Dual nr2 (sloty 2 i 4) I niekoniecznie Twinmos.

> I tu pojawia sie
> pytanie czy taka konfiguracja będzie nadal pracować w dualu?

W instrukcji do płyty napewno o tym pisze.

> Płyta
> oczywiście obsługuje dual, są 4 sloty pamięci. Czy są jakieś szczególne
> wymagania dotyczące pracy 4 kości RAM w dualu.

TEORETYCZNIE wszytkie 4 muszą być takie same. W praktyce to nawet jakbyś
dodał 2x512MB (czyli razem 1,5GB) to też powinno zadziałać.

> Nie chcę sprzedawać 2x256 i kupic 2x512.

Po to właśnie masz 4 sloty na pamięć, żeby nie wymieniać, a tylko dodawać
pamięć. Jak znowu zbraknie ci pamięci, to wtedy wymienisz na 2x1GB.
Oczywiście zastrzeż sobie możliwość zwrotu (lub wymiany na 2x512MB) jeśli
jednak nie zadziała 4x256MB.